Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertera .avi och .m2v till .mov


Fregatt

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag behöver konvertera ett par filer (.avi och .m2v) till .mov

 

Något som kan tipsa om hur jag gör detta. Jag har Premiere pro cs3, går det att använda det till att konvertera med?

 

Finns ju hur många program som helst om man googlar "avi to mov converter", men jag har dåliga erfarenheter av de program jag testat eftersom filmerna ofta tappar i kvalité vilket inte är ett alternativ.

 

Tips på bra program för konvertering?

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Jag använder Super för att konvertera. Finns här http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Programmet har en mängd valmöjligheter och kvalitetsförlusterna är ju helt beroende av vilken codec du väljer.

 

Har PP CS3 en exportmöjlighet till mov-filer skulle jag välja det i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret! Jag ska testa! :) PP har ingen sådan exportmöjlighet, iaf hittar inte jag någon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har samma problem fast tvärtom. Jag har gjort över 100 Blender animeringar som jag lagrar i Vimeo Plus. De flesta Blenderfiler är gjorda i ( /tmp/- Osa-16-FFMpeg- Q 100- Size 1280+720- Video H264- Bitrate 4500 ) när jag laddar ner blendfilen i Vimeo så converterar dom den automatiskt till avi. En del är gjorda i mov fast jag förstår inte varför för jag har använt mig av samma sättningar. Jag har inte dessa mov blendfilerna kvar.

 

Härom dagen skulle jag dra en av mina Vimeo filmer in i ScreenFlow men den vägrade att ta emot den.

 

När jag kollade i Vimeo såg jag att det var en mov. Jag mailde Vimeo men har inte fått något svar ännu.

 

Borde det gå att konvertera om mina mov filmer till avi i Vimeo eller måste jag ladda ner något program för detta.

Det var min lilla fråga.

 

Tacksam för svar.smile.gifsmile.gif

post-71510-126797559557_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...