Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator'n startar inte!


putifar

Rekommendera Poster

Jag alt-tabbade mellan ett program till ett annat så blev skärmen svart, den hängde sig, såg forfarande muspekarn, höll inne startknappen på datorn och den stängdes av, när jag skulle starta den igen lös det från startknappen men inget hände, stängde av och satte på, upprepade detta 2-3 gånger och sedan hördes det ett elektriskt ljud (peuh)och sen dess har jag inte fått den att starta, öppnade chassit och kollade om det va dammigt och damsög sedan ut det lilla damm jag hittade på en fläkt.

/ fattig student

 

en bild på datorn

 

http://www.gnetagalten.se/images/00051/0/begagnad-fujitsu-siemens-scaleo-t-speldator.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag alt-tabbade mellan ett program till ett annat så blev skärmen svart, den hängde sig, såg forfarande muspekarn, höll inne startknappen på datorn och den stängdes av, när jag skulle starta den igen lös det från startknappen men inget hände, stängde av och satte på, upprepade detta 2-3 gånger och sedan hördes det ett elektriskt ljud (peuh)och sen dess har jag inte fått den att starta, öppnade chassit och kollade om det va dammigt och damsög sedan ut det lilla damm jag hittade på en fläkt.

/ fattig student

 

 

Elektriska ljud vill man inte höra från sin dator :) Kan du förtydliga lite vad som händer i datorn? Om du låter chassit vara öppet och slår på datorn och sedan kikar på fläktarna. Snurrar fläktarna eller är de helt stilla?

Om de är stilla skulle det mycket väl kunna vara nätaggregatet som smällt. Då tycker jag att du lånar ett nätagg av en kompis och testar. Fungerar det kan du hitta nätaggregat för 2-300 kr på valfri datoraffär.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipset, inget händer i datorn, ska försöka låna ett, skriver här när jag fått reda på om det va det som va felet : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...