Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tangentbord och mus fungerar inte!


Danne6

Rekommendera Poster

Har en bärbar Acer Aspire 3000 som varken tangentbordet eller pekplattan fungerar på.

Men kör man installation av XP i början när datorn går i dos så fungerar tangentbordet.

Senare när man skall skriva in produktnyckeln till XP under installationen så fungerar inte musen och tangentbordet. Fungerar fint med externt tangentbord och mus.

Någon som vet vad datorn kan ha för fel förutom att den bär namnet Acer??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat någon drivrutin för tangentbord och pekplatta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag har även formaterat den och det är samma sak.

 

Har du nu formaterat den, och fått den i "nyskick", så är det ju dags att lägga in alla behövliga drivrutiner, även dom för tangentbord och musplatta, så borde du ju få ingång allt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag formaterat den igen och den har fastnat på 32 minuter, kanske har hårddisken oxå tagit farväl nu??

Ang drivrutiner så har jag testat det oxå utan resultat. Dessutom så ska ju den fungera enbart med xp i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i BIOS, där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Hade glömt av den här tråden. Det visade sig att när batteriet blir kasst på de modellerna så gör det så att tangentbordet och musen inte fungerar längre. Tar man ut batteriet eller byter till en ny så fungerar det bra sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre sent än aldrig. Att du berättade hur problemet löstes uppskattas inte bara av dem som försökte hjälpa dig utan av alla som läser tråden och speciellt av dem som råkar ut för samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...