Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
soffie

WEB-butiker i utlandet?

Rekommendera Poster

Hur går man tillväga om man vill handla från en butik på nätet i utlandet? Om jag vill betala med kort? Frakt? Vilka butiker kan man lita på och inte? finns det nån reksida om det?

Är helt oskuld på detta---

Är lite sugen på lite roliga kläder till barnen som inte alla andra har. Kanske lite cruisingkläder till sommaren eller vart tusan man hittar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kläder från utlandet har jag aldrig köpt, men en DVD-skivor mm. Betala med Mastercard och Visa är ju lättast och går till precis som i Sverige. Butiker som brukar sälja till Sverige kan antagligen ange vad frakten är. Om det är en butik inom EU så behöver du inte betala någon tull eller moms.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som tillägg är angivande av fraktkostnad innan du betalar ofta ett bra mått på hur seriös butiken i fråga är. Har man inte detta som en del av sin service kan man misstänka att åtminstone logistiken inte är så genomtänkt.

Hittar jag en ny (för mig själv) webbutik så googlar jag alltid fram info om den innan jag riskerar något.

Ett bra tips när det gäller webbhandel, som en extra försäkring, är att använda ett konto som du själv via internetbanken bara fördelar pengar till som täcker det du för tillfället handlar. Jag har ett kort som jag bara använder för näthandel och när jag köper något för jag över exakt den summa som krävs, om någon skulle komma över mina uppgifter så finns det ingea andra pengar att stjäla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där med ett eget konto för internethandel är ju toppen. Borde kanske fixat det först. Man får väl hålla tummarna... hittade lite barnkläder till de små från en sida på familjeliv som verka väldigt reko! hittade inget negativt i vartfall..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...