Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nybörjare; hjälp med Wii USB-loader hårddisk


Freeij

Rekommendera Poster

Hejhej,

Jag har en del spel i min usb-loader (hårddisk) till mitt wii hur gör jag för att lägga till fler? Hårddisken är kopplad till en dator. Kan jag föra över en iso. fil med ett valfritt wii spel från datorn in i hårddisken och sen köra det på wii:et? Tack på förhand! Hoppas någon hjälper mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vad moderator anser om detta inlägg så har jag ett svar. Men avvaktar alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga inlägg som bryter mot några avtal.

Men jag vet inte, det kanske finns gratis Wii-spel att ladda ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga inlägg som bryter mot några avtal.

Men jag vet inte, det kanske finns gratis Wii-spel att ladda ner?

 

Finns så kallade demos (; men är dock ny här så ber om ursäkt om detta bryter mot något avtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge som tråden håller sig till sådant som inte nödvändigtvis resulterar i avtalsbrott så går det bra att diskutera. Om det finns demos som man lagligt får ladda ner i iso-format och lägga på en USB-ansluten hårddisk så går det bra att berätta hur man gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det tillåtet att för enskilt bruk ta en säkerhetskopia av ett eget legalt köpt spel?

 

(vi har fortsatt tråden/ämnet i ett annat forum, min fråga är av generell karaktär)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar väl stå i licensvillkoren. Exempel från Adobe Acrobat Pro

2.6 Säkerhetskopia. Ni får göra ett skäligt antal säkerhetskopior av Programvaran under förutsättning att säkerhetskopiorna inte installeras eller används för annat än i arkiveringssyfte.
http://www.adobe.com/products/eulas/
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli Off Topic nu, kanska ska inläggen flyttas till Juridik?

Men tycker detta bör få komma i "dager"..

 

På en skiva från EA står det:

Unauthorised copying, reproduction, rental, public performance or broadcast of this game is a violation of applicable laws.

 

Icke auktoriserad kopiering... tillgängliga lagar..?

Luddigt.

 

På en skiva från Hudson står inget ang. kopiering.

 

Min egen personliga tolkning, eller tolkning.. uppfattning snarare.., är att jag får skapa en säkerhetskopia för eget bruk.

Någon som är av annan uppfattning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog kolla i licensvillkoren och inte bara läsa på skivan, om du vill vara säker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog kolla i licensvillkoren och inte bara läsa på skivan, om du vill vara säker ;)

Något sådant finns inte i den bok som medföljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det tillåtet att för enskilt bruk ta en säkerhetskopia av ett eget legalt köpt spel?

 

 

Nej det brukar inte vara och är inte tillåtet att ta en kopia på ett köpt spel, inte ens för eget bruk, eller för att få en s.k säkerhetskopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...