Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker bra speldator för nya battlefield!


Fajitaz

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Nu är det så att jag söker en bärbar speldator. Jag tänkte börja lira battlefield: bad company 2 när det kommer. Saken är att jag har en mycket dålig dator(stationär) som inte kommer att klara av spelet.

 

Jag söker därför en bra bärbar speldator som ska kunna klara av detta underbara spel galant. Skulle vara schysst om ni kunde länka några tips, ett pris som rör sig om 10 000- 12 000. Billigare desto bättre!

 

 

Recommended System Requirements

OS: Windows Vista/7

Processor: Any Quadcore Processor

Memory: 2 GB

Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version

Video Memory: 512 MB (NVIDIA GeForce GTX 260)

Sound Card: DirectX Compatible

DirectX: 10

Keyboard and Mouse

DVD Rom Drive

 

 

Laters!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet som jag ser på det hela är att det krävs en quad core processor.

 

Jag sitter själv på en (i bärbara datorers mått) extremt kraftig 4 kärnig processor samt ett ati HD 5750. Med den driver jag spelat i 1920*1080 utan några vidare problem, men extremt bra fly är det då inte, ska jag i ärlighetens namn erkänna.

 

(fast notera att det är beta versionen, den slutgiltiga kanske presterar bättre)

 

Så att inom din budget kunna spela bf:bc2 med maximala skärminställningar tror jag blir rätt svårt, då spelat drar mycket resurser. Dock går det utmärk att spela det på mindre skärm, låt säga 1366*768 på medel med bra fly utan att gå utanför budgeten, det är lite beroende på dina krav... ;)

 

Quad core och extremt bra grafikkort (sett ur bärbart perspektiv) : http://www.inet.se/artikel/1968841/hp-envy-15-1190-windows-7-premium-64-bit

 

Bra dator sett till priset, bra grafik, bra 2 kärnig processor:http://www.inet.se/artikel/1968869/fujitsu-amilo-pi-3560-windows-7-premium-64-bit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni en bärbar dator som http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=574463

Skulle funka maxat till BF?

 

Nej inte maxat, inte på en så högupplöst skärm iaf.

Värt att notera är att BÅDE nvidia och ATI döper sina mobila grafikkort "bättre" än vad de egentligen är.

 

Låt säga att vi kolla på hp datorn jag kollade på, den hade ett ATI HD 5830mobility, men egentligen är det bara ett vanligt 5770/5750 med strömsparfunktioner, så det värkar således bättre än vad det är. :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad skulle du rekommendera för bärbar speldator för mig, som ligger runt max 10 000 och klarar BF lätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad skulle du rekommendera för bärbar speldator för mig, som ligger runt max 10 000 och klarar BF lätt

 

Det skulle nog bli en dator liknande den du själv tipsade om från komplett. Dock måste du veta att det inte kommer gå att maxa alla spel med den, troligen inte battlefield bad company 2 heller, på grund utav att du bärbara datorer presterar sämre sett till pris/prestanda samt att spelet är välldigt krävande. MEN, sålänge du inte ställer sånna skyhöga krav (att kunna maxa alla spel) så kommer den detorn att räcka mycket väl :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet som jag ser på det hela är att det krävs en quad core processor.

Enligt tidiga (preliminära?) krav som jag såg för några dagar sen, men som jag inte hittar igen nu, så krävs det dual core medan det är rekommendationen som säger qude core. Svågern spelar nåt ur Battlefield-serien varje dag och har blivit lite oroad över forum-poster här och där som liksom Gurre G har uppgett att det faktiskt kommer krävas quad core... men så ska alltså inte vara fallet enligt vad jag såg.

 

Svågern sitter nu på dual core och jag råkade ha fått över en snabbare dual core av samma sort och som jag tog med mig till honom. Och mitt råd till honom var att hålla tillgodo med denna X2 4800+ och istället uppgradera sitt 8800GTS 640MB (alltså första versionen vilken presterar en hel del sämre än efterföljande 8800GTS 512) till åtminstone HD5770 eller gärna HD5850 – med tanke på den framtida användningen också. Sen längre fram i tiden är det "billigt" och enkelt att köpa ett uppgraderingspaket moderkort, cpu & minne.

 

Hursomhelst så funkar ju kraven likadant oavsett om det handlar om en bärbar eller stationär maskin – om det inte krävs quad core för stationär så gör det heller inte det för bärbar och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...