Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

På vilket sätt är den här siten dålig? Vad kan göras bättre?


sixten610

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag undrar vad ni tycker om den här hemsidan. Användarvänlighet? Design, funktion osv. Jag antar att ni liksom jag tycker att den ser för taskig ut. Hemsidan är gjord i Microsoft Frontpage och uppdateras hela tiden med samma verktyg. Företaget säljer båtar och vill sälja mer båtar. Jag har försökt att sälja in en sida för några år sedan men dom tyckte då liksom nu att den dom har är kanonbra!

 

Jag vet inte vilka argument jag skall lägga fram för att dom skall förstå att den ligger inte i tiden. Företaget har ca 10 anställda och omsätter 40 till 50 millioner och har nordens största utställningshall när det gäller båtar. Detta speglar inte hemsidan direkt. Med vilka argument kan jag sälja in en ny hemsida till dom?

 

Kom gärna med synpunkter och tankar.

 

www.rodinsmarin.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen vill jag inte hjälpa dig att komma på argument ÅT dig.

Det är ju din nya lösning som skall sälja in, inte sälja ut deras befintliga hemsida, som de redan är nöjda med.

 

Gör hellre något nytt (skiss på ny design) som är grafiskt tilltalande och lätt att uppdatera precis som den nya samt att påtala vad som inte är så med med frames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag planerar att göra en skiss/förslag till dom. Men vad tycker du är dåligt eller bra med deras nuvarande sida? Funktionsmässigt och designmässigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd på det: Vad är det som är så bra med den nya lösningen du kommer erbjuda.

Vilka funktioner finns i din lösning som inte finns i den nuvarande.

Kan de spara tid (=pengar) om de väljer din lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med hemsidan var inte alls tilltalande. Ser billig och simpel ut. När sidor ser ut så kan man lätt bli skeptisk. Om hemsidan ser ut så är deras kvallitet likasinnad? så kan jag tänka i vartfall.. som är helt okunnig när det gäller båtar.

Det jag uppskattar på en hemsida är att den är enkel att navigera på, tydlig och med vackra bilder som tilltalar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Soffie.

 

Den är inte bra på några sätt.

Gammal design

Otydlig layout

Ingen kontinuitet i design/layout

 

 

Vad tycker du själv, Sixten?

Kan du inte själv se vad som är dåligt med den hur skall du kunna göra en bättre webbplats åt dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut tycker jag att den är bedrövlig rätt över. Mitt problem är att dom är svåra att sälja till. Dom tycker "Designen" är helt ok. Då är det svårt för mig att komma till dom med en design och säga -Den här är snyggare, ni kommer sälja fler båtar. Jag vill ha kött på benen när jag säljer in den nya. Kunna peka på saker som kan göras bättre på en ny. Därav min tråd på det här forumet.

 

Här är punkter över saker som är DÅLIGA med sidan.

1 Olika typsnitt på texter.

2 Svår navigerad.

3. Ingen struktur.

4. Röriga bakrunder.

5. Den säljer inte båtar, Den borde förföra båtköparen, inte skrämma iväg folk.

 

Fyll gärna på min lista med punkter ni kan komma på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser rent skrattretande ut om man som jag har smala webbläsarfönster.

Skärmklipp.PNG

Det ser ut som en mer än 5 år gammal privat hemsida.

 

Det går inte för någon att skicka en länk till en viss sida, t ex en viss begagnad båt, till en annan eftersom adressfältet aldrig ändras. Det kan göra att den andra personen inte hittar båten som det tipsas om och därmed inte blir en köpare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ens surfat in på den aktuella sidan håller jag med soffie.

Om de inte ens kan fixa en vettig hemsida, hur fungerar då resten?

Just så tänkte jag när jag besökte LG's sida (elektronikjätten) och när man inte ens kunde hitta mjukvaror för telefonen - kan de då göra själva telefonen? (Blev en Samsung i stället)

 

Har klagat på "vår" egen webmaster också, får se hur länge man behöver tjata...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd psykologi när du säljer - försök inte klanka ner på deras hemsida utan lyft upp fördelarna med din design och funktionalitet.

 

Tycker dock inte att "denna är snyggare" är ett bra argument utan kör på webbstandarder, användaranpassad, kontinuitet som argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...