Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på USB-utgångarna


soffie

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

(Hoppas nu ja har detta i rätt kategori annas få ni säga till)

 

Jag har haft fel på mina Usb utgångar en längre tid. Nu ha tre av fyra lagt av helt. Den enda som funkar har jag till donken. (den har med jävlats lite då och då men är snäll just nu)

Har en laptop packard bell med vista, en billig krafsdator, för jag blev snål när den skulle inhandlas.

 

Har ni några tips på hur jag ska göra för att kicka igång de? Är ju ganska nollad när det gäller krabbande datorer så mitt alternativ är att köpa en ny :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

 

(Hoppas nu ja har detta i rätt kategori annas få ni säga till)

 

Jag har haft fel på mina Usb utgångar en längre tid. Nu ha tre av fyra lagt av helt. Den enda som funkar har jag till donken. (den har med jävlats lite då och då men är snäll just nu)

Har en laptop packard bell med vista, en billig krafsdator, för jag blev snål när den skulle inhandlas.

 

Har ni några tips på hur jag ska göra för att kicka igång de? Är ju ganska nollad när det gäller krabbande datorer så mitt alternativ är att köpa en ny :-)

 

Låter misstänkt som att drivrutinerna för dessa portar inte fungerar som dom ska?

 

Hoppas du fick med en skiva till datorn med drivrutinerna på?

Då kan du testa att installera om drivrutinerna för USB-portarna.

Annars får man leta hos tillverkaren efter rätt drivrutin.

Det finns ett tredje alternativ också, att man försöker avinstallera gällande rutiner direkt i enhetshanteraren och därefter startar om datorn så kan dom komma tillbaka per automatik, men det är dock ingen garanti på att det fungerar, brukar fungera bättre på stationära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick bara en instruktionsbok till när jag köpte datorn. Typiskt.. och en stor låda som min farsa snodde att ha blivande julklappar i...sad.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan börja leta reda på behövliga drivrutiner via Packard Bell´s sajt, och försöka om det fungerar, har du något mera exakt namn på dator, så är det oftast lättare att hitta rätt rutiner?

 

Nu är jag inte inne här igen förrän sent ikväll, men det finns säkert någon annan som kan hjälpa dig vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ska kolla upp det i kväll. Tack för tipset. Ska iväg och jobba nu :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...