Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formatera HD för MS2000 SP1


kniro

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en Dell Latitude med MS 2000 SP1 och vill formatera HD ©.Jag har de 4 bootdisketterna till datorn och dess OS samt tillhörande OEM-CD för den aktuella installationen som jag vill göra om.

När jag går in via komandotolken och OK-ar att all info på HD kommer att förloras, så svarar den att det pågår en installation som måste göras färdig innan den kan formatera. Jag tror inte det finns någon pågående installation. Jag sökte då efter en aktivitetsloggg som visar vad som datorn tror pågår(finns t.ex något motsvarande i t. ex XP) , men kan inte finna en sådan i MS 2000 SP1. Den föreslår också att jag kan demontera volymen som anses vara använd, men om jag OK-ar det så vägrar den ändå att ta order.

Hur ska jag göra?

Jag ska kanske också kolla i BIOS att datorn börjar läsa i A-enheten där jag satt in bootdiskett nr 1 innan jag knäppt på strömmen. Hur ska jag göra det?

Tacksam för svar.

Kniro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Brunzell

Det låter som om du försöker formatera under Windows. Det kommer inte att fungera, utan

du måste starta med startdisketterna. I installationsprogrammet får du möjligheter att ändra

partitioner, formatera med mera.

 

Inställningen för vilken enhet som bootas först ser lite olika ut, ibland får du gå in i BIOS och ändra

inställningar, ibland kan det visas ett val under uppstarten att trycka på en viss knapp för

att välja bootenhet. Kan inte svara på hur denna dator fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...