Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programmet vägrar att starta!


Daniel#7

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har haft ett problem nu med Bonniers Trafikskola 2008 ganska länge. Förut fungerade det utan problem men efter att jag hade fabrikåterställt datorn så installerade jag den igen men den vägrade fungera.

Pga vissa problem med datorn så har jag nyligen fabriksåterställt datorn igen, och försökt installera Bonniers Trafikskola 2008 och använda det.

Men ännu en gång så fungerar den inte.

 

Jag har gång på gång installerat om programmet, kört det som admin men det startar helt enkelt inte. thumbsdown.gif

 

Snälla hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gång på gång installerat om programmet, kört det som admin men det startar helt enkelt inte.

Kört det som admin är det lika med att du högerklickat och valt "Kör som administratör" då du installerade det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört det som admin är det lika med att du högerklickat och valt "Kör som administratör" då du installerade det?

 

Ja, precis. Har jag gjort fel?blush.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis. Har jag gjort fel?

Du har gjort rätt.

Har du testat med att köra det i kompatibilitetsläge för Windows XP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har gjort rätt.

Har du testat med att köra det i kompatibilitetsläge för Windows XP?

 

Japp, men det fungerar ändå inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då & då haft bekymmer med att vissa program inte startar, eller bara fungerat delvis. Det har då kunnat berott på någon konflikt(?) med något annat program.

Testa att temporärt förhindra autostart av i stort sett alla program i autostart. (m.h.a. revo uninstaller, ccleaner, msconfig el. liknande). Starta om datorn (det räcker inte att bara avsluta en process) och kolla om ditt program startar. Gör det det så är det bara att testa sig fram vilket program som ligger i konflikt. Startar inte ditt program ändå så har du åtm. uteslutit detta med konflikter och kan leta på annat håll.

 

Rensa loggboken. (Försök) starta programmet. Kolla loggboken.

 

Verkar ju finnas nåt att programmet bara kan aktiveras fem gånger också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har avaktiverat autostart av nästan alla program (se bild) förutom några system grejer som jag inte vågade röra och antiviruset. Kanske ska jag avaktivera de oxå och startat om datorn. Men hur som helst har det inte fungerat med att få igång programmet. Men jag får upp startrutan där det står "starta programmet", "avinstallera" osv. Men längre än så kommer jag inte, fast datorn jobbar som bara den och låter mycket då.

 

Jag fattade dock inte vad du menade med att rensa loggboken och sedan kolla i den (är inte så bra på datorer så du får ursäkta migrolleyes.gif). Har fått upp loggboken men vad ska man rensa och vart ska man kolla?

 

Hittade sedan detta i dokumentet i CD (som en guide):

 

"Vissa program kan ej användas tillsammans med Bonniers Trafikskola (sk debuggers), avinstallera/avsluta dessa innan du startar programmet."

 

Kan det vara problemet? Men isåfall varför fungerade det förut på denna dator men inte nu?

 

Tacksam för all form av svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går in på C:\Program Files\Homeenter\Bonniers Trafikskola och startar programmet nu så blinkar det till svart sen blir allt som vanligt igen. Som att den ska starta sen så avbryts det helt plötsligt!

 

Behöver verkligen HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uffe_hudik

Tack för att någon svarar också....thumbsdown.gif

 

 

Kanske för att någon inte vet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonniers Trafikskola är ju ett program man betalar för och då ingår det ju normalt support. Har du varit i kontakt med deras support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...