Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trög start


mattan100

Rekommendera Poster

Hej, min dator har börjat starta väldigt trögt och jag har inte installerat något. När jag kommer till VÄLKOMMEN så står den där en ganska lång stund sen blir skärmen blå och min muspekare kommer och där står den väldig väldigt länge 2-3min, förut startade den direkt. Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan vara så att du har många program som startar automatiskt.. ex på dessa är messenger, steam osv.

du kan ladda hem ett program (startup delayer 2.5) som försenar starten på programmen eller så kan du gå in i inställningar på programmen så de inte startar med windows..finns andra sätt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinPatrol kan både senarelägga uppstarter och inaktivera onödiga uppstarter. Det ger även en bra översikt över allt som startas, inte bara vanliga program utan även t ex tjänster. I det här fallet kan det användas för att inaktivera vissa programstarter så att man kan se om det är något visst program som orsakar fördröjningen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan vara så att du har många program som startar automatiskt.. ex på dessa är messenger, steam osv.

du kan ladda hem ett program (startup delayer 2.5) som försenar starten på programmen eller så kan du gå in i inställningar på programmen så de inte startar med windows..finns andra sätt med.

Har endast 3 program på autostart och det är catalyst control center och soundmax. Har just tagit bort jätte mycket skräp flyttat växlingfilen till en annan hårddsik co hatgit bort virus med spybot, men inget hjälper ganska irriterande när det tar 6-7 monuter att starta datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att du undviker att spara filer på Skrivbordet. Är dessa stora, kan det ta lång tid för Windows att leta på programikonen. Lösningen är att lägga filen i nån mapp och i stället ha en genväg dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har endast 3 program på autostart och det är catalyst control center och soundmax. Har just tagit bort jätte mycket skräp flyttat växlingfilen till en annan hårddsik co hatgit bort virus med spybot, men inget hjälper ganska irriterande när det tar 6-7 monuter att starta datorn.

Vad för något hittade Spybot S&D? Det kanske finns mer kvar. Kan du klistra in loggen från Spybot där det framgår vad den hittade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...