Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Canon Pixma iP4600


Thomasz

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet utav Canon skrivare? Jag köpte nyligen deras storsäljare iP4600 (första skrivaren). Tidigare så hade jag Hp.

Vad jag undrar över är 2 saker.

1. Vid injusteringen (första gången) så skaman göra detta. Jag gjorde detta men upptäckte att testsidorna (2st) hade bara blåa och svarta nyanser. Är detta normalt? Jag skev ut på det matta och lite styvare pappret som förljde med. Testade med vanligt A4 80gr men gick inte. Dock så gick detta hur bra som helst när jag definerade från vilket fack. Det understa är bara för vanligt papper medans det övre är är för lite styvare (fotopapper o liknande).Dock så vägrar skrivare att skriva ut annan än just svarta & blå nyanser.Är det fel på skrivaren eller är det normalt?

 

Dock så skriver skrivaren ut både sv vita dokumnen och fina färgbilder. Jag skrev ut en drös digitala foto via Photoshop.

2. Varför fungera bara deras programvara med OEM licenser. Jag försökte tidigare att installera på en burk med Win Xp Sp 2 (svensk) som har en sk. retail (full licens) men detta gick inte. Vad som hände var att jag fick ett felmeddelande om att deras drivrutiner inte stödjer denna programvara. Dock så gick detta hur bra som helst med en Dell (som har OEM). Canon nämner i det finstilta att de bara kan garantera support för deras programvara med OEM licenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...