Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta namn på installerat modem


Umn

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har installerat två identiska modem på två COM-portar på en PC. Det ena är UTRINGANDE och det andra INKOMMANDE. På grund av att det är samma modem så blir installationen av dem med tillägget för den ena #2.

 

Jag skulle vilja ändra detta i windows så de benäms tex Westermo UT & Westermo IN.

Det enda jag kan tänka mig är att ändra detta i registret i windows. Jag testade att söka efter installationsnamnet i registret för modemet och fick 32 träffar. Jag testade då att ersätta alla dessa med det nya namnet men jag fick inte ändra på 3 av dem. Ändrar jag de andra 29 kan jag tänka mig det blir strul.

 

Är det någon som vet vad det är jag behöver ändra och kanske bara på en plats tex ett D-Word värde, nyckelnamn etc för att få det att fungera och få detta namnet i windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du kan ändra namn/id/signatur i den .inf som ligger med drivrutinsfilerna. Välj i enhetshanteraren att uppdatera drivrutinen och så väljer du filerna som är modifierade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du kan ändra namn/id/signatur i den .inf som ligger med drivrutinsfilerna. Välj i enhetshanteraren att uppdatera drivrutinen och så väljer du filerna som är modifierade.

 

Tackar för det snabba svaret. Jag har bara ett modem för tillfället men jag gjorde som du sa och det fungerade.

 

Jag antar att denna filen inte används längre efter installationen så jag kan ändra i den innan jag installera det 2:a modemet utan att det första påverkas.

 

Tack än en gång

Ubbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för det snabba svaret. Jag har bara ett modem för tillfället men jag gjorde som du sa och det fungerade.

 

Jag antar att denna filen inte används längre efter installationen så jag kan ändra i den innan jag installera det 2:a modemet utan att det första påverkas.

 

Tack än en gång

Ubbe

 

Fick själv tips om detta av en kollega. Var ändrade du för att det skulle fungera? Alltså vad hette det i .inf som styrde detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick själv tips om detta av en kollega. Var ändrade du för att det skulle fungera? Alltså vad hette det i .inf som styrde detta?

 

Hej,

 

Jag ändrade i INF-filen som du sa, jag hittade strängen som såg likadan ut som installationsnamnet. Jag lade till INKOMMANDE till den texten.

 

Se utdrag ur filen nedan under [sTRINGS]:

 

; Header Area

;------------------------------------------------------------------

 

[Version]

Signature = "$CHICAGO$"

Class = Modem

ClassGUID = {4D36E96D-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Provider = %WMO%

CatalogFile = wmotd35.cat

DriverVer = 02/09/2004,1.1

 

[Manufacturer]

%WMO% = Models

 

[Models]

%TD35PNP% = TD35PNP, SERENUM\WMO3613 ; Westermo TD-35 PnP ID

%TD35% = TD35, UNIMODEMDEBD530D ; Westermo TD-35 Unimodem ID

 

[strings]

ClassName = "Modem"

WMO = "Westermo Teleindustri AB"

TD35PNP = "Westermo TD-35 Serial PnP Modem INKOMMANDE"

TD35 = "Westermo Serial Modem"

 

;------------------------------------------------------------------

; Installation Area

;------------------------------------------------------------------

 

[TD35]

AddReg = All, MfgAddReg, BasicAddReg, RC56AddReg, TD35.AddReg, EXTERNAL

 

[TD35PNP]

AddReg = All, MfgAddReg, BasicAddReg, RC56AddReg, TD35.AddReg, EXTERNAL

 

[TD35.PosDup]

*PNP0500

 

[EXTERNAL]

HKR, , DeviceType, 1, 01

 

[TD35.AddReg]

HKR,, Properties, 1, 00,00,00,00, FF,00,00,00, FF,00,00,00, 03,00,00,00, 0F,00,00,00, F7,0F,00,00, 00,C2,01,00, 40,83,00,00

 

 

Det verkar fungera kanon, ska upp till kund nästa vecka, ska även passa på att ändra detta då.

 

/Ubbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...