Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Datorn hittar bara 127 av 300 GB

Dajjmen87

Recommended Posts

Hej. satt in en ny hdd i datorn idag. En hdd på 300 gb, men när datorn hitta den hade den bara 127 gb. Jag vet att hdd inte brukar ha fullt utlovad gb, men men mindre än hälften är ju rätt kasst. Kan det vara natt på dom små stiften man ska ställa in eller nått annat?

Mvh Dajjmen

Vad är det för Windows, inklusive service pack?

Hur ser det ut i diskhantering (högerklick på Den här datorn - Hantera) när det gäller den nya hårddisken?

Det är möjligt att det går att bygla hårddisken så att bara en del av den går att använda men det bör väl framgå av beskrivningen över byglarna.

Vad är det för Windows, inklusive service pack?

Hur ser det ut i diskhantering (högerklick på Den här datorn - Hantera) när det gäller den nya hårddisken?

Det är möjligt att det går att bygla hårddisken så att bara en del av den går att använda men det bör väl framgå av beskrivningen över byglarna.

Hej. När jag kollar Hantera så det det ut så här:

2280297610103749000S600x600Q85.jpg

Windiws 7 Ultimate vet inte vilket servicepack, hur kollar jag det?

Dajjmen

Windiws 7 Ultimate vet inte vilket servicepack, hur kollar jag det?

Det finns inget Service Pack för Windows 7 ännu.

Högerklicka på E och välj att utöka volym om du vill ha hela utrymmet på en partition. Annars är det bara att skapa en partition på det ej allokerade utrymmet genom att högerklicka.

Flyttar tråden till det operativsystem det gäller.

Det finns inget Service Pack för Windows 7 ännu.

Högerklicka på E och välj att utöka volym om du vill ha hela utrymmet på en partition. Annars är det bara att skapa en partition på det ej allokerade utrymmet genom att högerklicka.

Flyttar tråden till det operativsystem det gäller.

Okej, du får nog förklara lite bättre. Är inte riktigt med på vad du menar.

Mvh Dajjmen

Okej, du får nog förklara lite bättre. Är inte riktigt med på vad du menar.

När du är i Diskhantering, högerklicka på E: och välj Utöka volym... så bör du se hela hårddiskutrymmet som en hårddisk.

När du är i Diskhantering, högerklicka på E: och välj Utöka volym... så bör du se hela hårddiskutrymmet som en hårddisk.

Tack tack för hjälpen., det funkade fin fint.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...