Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Från IMG till DVD-filformat?


Kronhjorten

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har lite problem med en fil, den är IMG-fil men jag skulle behöva ändra den till DVD-fil för att kunna spela den på min anslutna dvd. Vi har Cyberlink Media Server på datorn som är kopplad till dvdspelaren. Tanken var och kunna titta på dvd-filmer direkt från Hårddisken. Vet inte om media server klarar av detta, det står i instruktionerna att dessa format stödjs (MPEG2 PS, MPEG2 TS, WMV, H.264 (MP4))

Vet inte vad alla format är för något. Tycker det är märkligt att man inte ska kunna titta på dvd-format på dvd-spelare...

 

Hur gör jag för att ändra?

 

Tack

 

// Kronhjorten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Om ditt problem är att få img-filen spelbar i en DVD-spelare föreslår jag att du laddar ner programmet Imgburn, som är gratis, för att på enklaste sätt konvertera din fil till vob-fil/-er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om ditt problem är att få img-filen spelbar i en DVD-spelare föreslår jag att du laddar ner programmet Imgburn, som är gratis, för att på enklaste sätt konvertera din fil till vob-fil/-er.

 

 

Men är det inte ett program för att bränna? Vill byta filformat och kunna spara den på hårddisken. Men kan man även göra det med hjälp av Imgburn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVD-Flick är ett, av väldigt många, program för att konvertera mellan olika format osv.

Ska vara bra & gratis men är själv ingen nyttjare av just det programmet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LänkJVC DD-3 mediesystem

 

Är det en sådan här frågan gäller?

 

En IMG fil kan ju innehålla vad som helst .Det är ju en så kallad avbild.("förlaga för att bränna till skiva")

 

IVerkar underligt att man skulle behöva konvertera MPEG 2 format till MPEG2 TS eller PS (Någon form av streamformat tror jag)för att få det att fungera.

 

LARSAS

 

Tog bort felaktigt påstående im IMG URN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LänkJVC DD-3 mediesystem

 

Är det en sådan här frågan gäller?

 

En IMG fil kan ju innehålla vad som helst .Det är ju en så kallad avbild.("förlaga för att bränna till skiva")

 

IVerkar underligt att man skulle behöva konvertera MPEG 2 format till MPEG2 TS eller PS (Någon form av streamformat tror jag)för att få det att fungera.

 

LARSAS

 

Tog bort felaktigt påstående im IMG URN

 

Det är precis en sådan DVD-spelare.

Tycker också att det verkar konstigt att man inte bara ska kunna spela upp.

Kan tydligen spela upp H.264 men vad ska det vara för filbenämning på en sådan fil?

Kan knappast vara H.264?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av mig också..

.IMG ska ju inte konverteras, utan "mountas".

Daemon Tools är ju ett av många. Se upp! Jag tror det är en Toolbar med denna.

 

 

Vad menar du med "Toolbar"? Vet inte vad det betyder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...