Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla Wifi skrivare till dator - utan router/nätverk


schenjon

Rekommendera Poster

Hej,

 

Om jag lagt detta i fel tråd så hojta till, men det gäller just nätverket eller avsaknaden av det.

 

Försökte fixa till en Lexmarkskrivare som var Wifi utrustad igår till den dator som har sin uppkoppling via Tre 3G. Finns idag inget nätverk där då 3modemet sitter i USB porten, men jag trodde/tror att man kunde koppla ihop dessa ändå på nåt sätt då båda har Wifi. Men jag gick bet gång på gång. Det blir ingen kontakt med skrivaren från dator, den ser den inte ens. Förutom då jag kopplar usb-usb.

 

Provade att skapa ett nätverk från datorn (Win 7 Home Premium). Då stötte jag på patrull om att aktivera IPv6, vilket jag aktiverade, men samma meddelande kommer upp varje gång ändå när jag försöker starta en Home Group.

 

Måste man lura datorn/skrivaren på nåt sätt för att fejka ett nätverk? Eller måste jag ha nån mer hårdvara för att kunna göra denna koppling?

 

Hoppas att ni förstod frågan och ännu mer förhoppningsfull är jag att någon kan ge mig ett bra tips på hur jag går vidare :-)

 

Tack på forehand

H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivaren måste stödja sk "ad-hoc" wifi nätverk - dvs att den kan ansluta till en annan enhet utan att gå via en accesspunkt/trådlös router.

 

Du måste sedan konfa din PC på samma sätt (ad-hoc trådlöst). IPv6 kan du stänga av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...