Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra dator för t.ex spel


kallek94

Rekommendera Poster

"Här finns en lista över grafikkort ordnade efter hur bra de är för spel:"

Cecilia du får göra som jag lärde mig av Monshi (tack) skriva [u r l] före länken

och [/ u r l] efter länken (ta bort mellanslagen)

för att länkarna till tex tomshardware ska funka ;-)

http://www.tomshardware.com/reviews/best-gaming-graphics-card,2544-7.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för påminnelsen, jannejanne! :)

Fast jag skulle nog använda länk-knappen (till höger om smileyn) i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Här finns en lista över grafikkort ordnade efter hur bra de är för spel:"

Cecilia du får göra som jag lärde mig av Monshi (tack) skriva [u r l] före länken

och [/ u r l] efter länken (ta bort mellanslagen)

för att länkarna till tex tomshardware ska funka ;-)

http://www.tomshardw...ard,2544-7.html

 

http://www.inet.se/artikel/1517090/inet-experienced-gamer om jag köper den datan, skulle den fungera bra då? och om jag vill ha trådlöst internet, ska jag köpa en usb adapter eller vad är bäst? :) / kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hp datorn som jag länkade, den skulle väl fungera bra som speldator också?smile.gif

Fast Inet-datorn för 7995 har ett bättre grafikkort än HP-datorn så fast den har en sämre processor så får du antagligen ut mer i spel.

 

http://www.inet.se/artikel/1517090/inet-experienced-gamer om jag köper den datan, skulle den fungera bra då? och om jag vill ha trådlöst internet, ska jag köpa en usb adapter eller vad är bäst? :) / kalle

Det är en mycket bra speldator.

Ett trådlöst nätverkskort med USB-anslutning är ett bra val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har tänkt att köpa en ny dator som jag ska kunna spela på mest. jag spelar mest css men kanske ska spela cod mw2 och vissa nyare spel. jag undrar vilken dator av dom här som är bäst :

http://www.dustin.se...5010373414.aspx

eller:

http://www.dustinhom...5010379236.aspx

eller om ni har några egna förslag !

mvh/kallesmile.gif

 

Själv rekommenderar jag inte dustin. Överdrivna priser samt massa onödiga program följer med.

Bygg ihop en burk själv :) Om du inte kan, fråga om någon i din närhet vet hur man gör.

 

Har själv en burk som gick på 10tusen. Funkar utmärkta att spela nyaste spelen med med maxad grafik.

Såhär ser den ut, som du kan jämföra med om du vill.

 

XFX GeForce GTX 260 640M 896MB PhysX

Cooler Master Storm Scout Gaming chassi

Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS,

Intel Core? 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

2x av Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2

ASUS P5Q Deluxe, P45, Socket-775

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Samsung DVD-brännare SH-S222L/BEBE

 

Burken köpte jag för 5månader sedan. Det finns säkert något bättre grafikkort nu, som Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv rekommenderar jag inte dustin. Överdrivna priser samt massa onödiga program följer med.

Bygg ihop en burk själv :) Om du inte kan, fråga om någon i din närhet vet hur man gör.

 

Har själv en burk som gick på 10tusen. Funkar utmärkta att spela nyaste spelen med med maxad grafik.

Såhär ser den ut, som du kan jämföra med om du vill.

 

XFX GeForce GTX 260 640M 896MB PhysX

Cooler Master Storm Scout Gaming chassi

Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS,

Intel Core? 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

2x av Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2

ASUS P5Q Deluxe, P45, Socket-775

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Samsung DVD-brännare SH-S222L/BEBE

 

Burken köpte jag för 5månader sedan. Det finns säkert något bättre grafikkort nu, som Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5

 

tack för ditt svar ! men jag vet inte om jag orkar hålla på med att bygga en egen hehe :) fast om man jämför din dator med den jag förmodligen kommer köpa så är dom ungefär lika bra och kostar lika mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för ditt svar ! men jag vet inte om jag orkar hålla på med att bygga en egen hehe :) fast om man jämför din dator med den jag förmodligen kommer köpa så är dom ungefär lika bra och kostar lika mycket :)

 

Helt upp till dig mannen ;)

 

Hoppas du finner något som du kan ha spelglädje av :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt upp till dig mannen ;)

 

Hoppas du finner något som du kan ha spelglädje av :)

 

yes ! :) en fråga till, hur funkar speldatorer till tex internet, film och sånt ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar va så att för att få ut mest kraft för pengarna så tjänar man på att bygga en dator själv. Vill/kan man inte detta ja då får man ju självfallet köpa en färdigbyggd dator.

 

Stämmer att Vostro är företags linjen så den passar nog inte så bra.

 

Förstår inte vad förra talaren menar när han säger att Dustin skulle förinstallera program, det är ju Dell/HP/IMB/Packard Bell/osv som gör detta. Så köpa den från Dustin eller komplett ska inte ändra något i det hänsendet. Gå på bästa pris hos en av dom kända/pålitliga internetbutikerna så blir det nog bra.

 

Vad jag personligen känner ang Dell/HP/osv är att dom snålar på grafikkorten, antingen hutlöst mycket mer pengar för ett bra kort eller väldigt underkonfat om man tittar på resten av specsen för datorn. Men de e ju bara och leta runt tills man hitar något som passar ens behov. I värsta fall kan man ju alltid köpa ett bätre grafikkort och sätta i, i efterhand om det visar sig att man vill ha extra kraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar va så att för att få ut mest kraft för pengarna så tjänar man på att bygga en dator själv. Vill/kan man inte detta ja då får man ju självfallet köpa en färdigbyggd dator.

 

Stämmer att Vostro är företags linjen så den passar nog inte så bra.

 

Förstår inte vad förra talaren menar när han säger att Dustin skulle förinstallera program, det är ju Dell/HP/IMB/Packard Bell/osv som gör detta. Så köpa den från Dustin eller komplett ska inte ändra något i det hänsendet. Gå på bästa pris hos en av dom kända/pålitliga internetbutikerna så blir det nog bra.

 

Vad jag personligen känner ang Dell/HP/osv är att dom snålar på grafikkorten, antingen hutlöst mycket mer pengar för ett bra kort eller väldigt underkonfat om man tittar på resten av specsen för datorn. Men de e ju bara och leta runt tills man hitar något som passar ens behov. I värsta fall kan man ju alltid köpa ett bätre grafikkort och sätta i, i efterhand om det visar sig att man vill ha extra kraft.

 

http://www.inet.se/artikel/1517090/inet-experienced-gamer om jag köper denna, kan jag uppgradera tex ram minnet till 6 eller 8 gb senare? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och min bror byggde upp en dator från komplett för 8000 kr.

Det var första gången och det gick utmärkt.

 

Jag rekomenderar ett paket i delar från komplett.se, Den var hemma på 2 dagar och paketet var riktigt bra. Det är iallafall det mest prisvärda att bygga själv, men vill du inte det så går väl dom andra färdiga också bra, men en aning dyrare. Det är väl bara priset som skiljer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad förra talaren menar när han säger att Dustin skulle förinstallera program, det är ju Dell/HP/IMB/Packard Bell/osv som gör detta.

 

Stämmer nog bra det.. my bad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...