Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Symbian, Maemo, Android?


Poker

Rekommendera Poster

Efter Nokia E71 är det svårt att välja telefon.

 

E71 är och var en grym telefon och hade den haft pekskärm hade den varit helt optimalt.

Siktade på att köpa E72 men under tiden kom Nokia N97, HTC Hero och andra telefoner.

 

Nu senast kom Nokia N900 med linuxbaserade Maemo Five.

Grym telefon som enligt den blonde snubben på http://www.nokian900.com

 

"kååål däsktååppp" på äkta finlandsengelska beskriver han och slidar han sina öppna program

 

Den var ett klockers val men jag är tveksam till att den väger som en tegelsten ala byggmax och att den ser ut som en första 3G-telefonen som kom som vägde rejält.

Sen att den nog mer är lämpad som lek och lattjolajban telefon där man vill ha en dator före telefon.

 

Nokia N97

 

Likt E71/E72 har den symbian, många klagar på att just E72 är slöare än E71 samt att symbian buggar och telefonen startar om sig självt några gånger.

Gillar tangentbordet i kombination att den inte väger så himla mycket.

Pekskärm och har de feature jag efterfrågar men får många kommentarer rörande slöheten väger upp lite.

 

HTC Hero med Android

Har ingen direkt erfarenhet av det operativsystemet men eftersom jag haft en HTC diamond med det usla opertativsystemet windows mobile där jag klankat ned på det rejält.

 

Så vad återstår?

vilken telefon är en businesstelefon jag efterfrågar?

 

N900 hade varit klockrent om man nu hade skippat tangentbordet för 188 g är lite för tungt.

 

E72, den med pekskärm hade varit helt super bortsett från en glapp batterilucka?

 

N97, symbian som symbian eller? buggig och slö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Efter Nokia E71 är det svårt att välja telefon.

 

E71 är och var en grym telefon och hade den haft pekskärm hade den varit helt optimalt.

Siktade på att köpa E72 men under tiden kom Nokia N97, HTC Hero och andra telefoner.

 

Nu senast kom Nokia N900 med linuxbaserade Maemo Five.

Grym telefon som enligt den blonde snubben på http://www.nokian900.com

 

"kååål däsktååppp" på äkta finlandsengelska beskriver han och slidar han sina öppna program

 

Den var ett klockers val men jag är tveksam till att den väger som en tegelsten ala byggmax och att den ser ut som en första 3G-telefonen som kom som vägde rejält.

Sen att den nog mer är lämpad som lek och lattjolajban telefon där man vill ha en dator före telefon.

 

Nokia N97

 

Likt E71/E72 har den symbian, många klagar på att just E72 är slöare än E71 samt att symbian buggar och telefonen startar om sig självt några gånger.

Gillar tangentbordet i kombination att den inte väger så himla mycket.

Pekskärm och har de feature jag efterfrågar men får många kommentarer rörande slöheten väger upp lite.

 

HTC Hero med Android

Har ingen direkt erfarenhet av det operativsystemet men eftersom jag haft en HTC diamond med det usla opertativsystemet windows mobile där jag klankat ned på det rejält.

 

Så vad återstår?

vilken telefon är en businesstelefon jag efterfrågar?

 

N900 hade varit klockrent om man nu hade skippat tangentbordet för 188 g är lite för tungt.

 

E72, den med pekskärm hade varit helt super bortsett från en glapp batterilucka?

 

N97, symbian som symbian eller? buggig och slö?

 

Jag hade en E61 och var egentligen nöjd med den, förutom att omgivningen skrattade åt den. Jag ville ha en "business"telefon, men det landade slutligen på en N85! Trots att jag inte spelar på den så är jag väldigt nöjd pga kvalitetskänslan. Jag ser på nyheter live, läser officedokument, lyssnar på Voddler etc. Men nu vill jag ha något nytt utan att veta varför :-) Mina funderingar:

 

1. iPhone. Nja. Saknar multitasking (tror inte att 4.0 blir lika bra som tex Symbian). Lite massprodukt och man vill ju vara unik ;-)

2. Nokia N900. Verkar bra men för stor i min smak. Jag gillar inte Ovi Store. Skärmen verkar lite långsam. Fn lite appar.

3. HTC: Hero? Legend? Desire? Tycke och smak. Lutar åt Hero (om betydligt billigare än Legend) eller Legend pga aluminiumet.

 

Får se vad det blir. Väntar ett par månader och ser vad man tycker ute i landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Mandimandarin

Funderar på en Legend.. Den har väl dessutom nyare operativsystem än Hero? Heros efterföljare som jag sett det iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...