Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VIA OHCI-kompatibel IEEE 1394 slutat att fungera!? Hjälp!


Soft3x

Rekommendera Poster

Hej, jo det är så att idag när jag skulle försöka överföra film från min DV kamera (en Sony Handycam), så visade det sig att inget hände när jag hade sladd mellan firewire ingången och kameran.

 

Jag gick in på enhetshanteraren och kollade igenom ifall något var på tok, vilket det var! Där var det "VIA OHCI-kompatibel IEEE 1394 värdstyrenhet" (låg under "IEEE 1394-bussvärdstyrenheter") med en gulring med ett svart utropstecken på . Jag klickade in på den och såg att den inte fungerade!? Det stod att det var "kod 10" och att den inte fungerade. :(

 

Jag kör på Windows XP, någon som vet hur jag skall kunna lösa problemet? Är i desperat behov av hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att installera drivrutinen för IEEE 1395/Firewire som hör till ditt moderkort. Om det är en märkesdator, som Dell eller HP, så hittar du drivrutiner på datortillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att installera drivrutinen för IEEE 1395/Firewire som hör till ditt moderkort. Om det är en märkesdator, som Dell eller HP, så hittar du drivrutiner på datortillverkarens webbplats.

 

Det är en Fujitsu Siemens jag har. Kan dock inte finna vilken drivrutin som jag ska ladda ner? Finns ingen som har med Firewire att göra. :S

Fann denna länk på deras sida; http://se.fujitsu.com/support/downloads.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara chipset-drivrutinen. Din länk är inte specifik för din dator utan man måste välja datormodell/serienummer först för att komma fram till drivrutinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan jag se vilken datormodell jag har eller vad serienummret är? Misstänker att min dator inte finns med för att den har några år på nacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du det går att använda en extern hårddisk med firewire istället för firewiren som inte funkar i datorn?

Dvs, den externa hårdisken har usb på ena sidan och firewire ingång på andra sedan kopplar man:

 

Kameran --Firewire--> Extern hårddisk --Usb--> Dator

 

Kan datorn hitta kameran om jag då sätter på den tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte fungerar, för jag tror knappast hårddisken har någon sådan funktion utan den är nog bara förberedd på att det kommer instruktioner om att läsa/skriva på hårddisken på sina två anslutningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte fungerar, för jag tror knappast hårddisken har någon sådan funktion utan den är nog bara förberedd på att det kommer instruktioner om att läsa/skriva på hårddisken på sina två anslutningar.

 

Hur som helst så hittade jag inte någon drivrutin för IEEE 1395/Firewire på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...