Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP laserjet 1010 med Windows 7


Solensson

Rekommendera Poster

Den är inte kompatibel med W 7 egentligen.

 

Ja det verkar stämma HP har ju placerat den i Kategori 6 (Funkar inte i win 7 och inga planer att ändra på det).

 

Det fanns ju drivrutin för Vista 32.Man kan ju alltid testa den.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dom där övningarna klarar inte jag. Synd att inte kunna anv en så bra skrivare, med ny färgkasset för 800:-. Kanske någon liten adapter man kan koppla in. Eller kan man inte skruva på något inne i skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista Driver Laser Jet 1010

 

 

En person fick ju den fungera med drivern för Vista i WIN 7 Inte så svårt! Värt att försöka!

 

Spara och extrahera to

 

Anslut skrivaren.

 

Enheter och skrivare------Lägg till en skrivare-----Lägg till en lokal skrivare------Använd en befintlig port ---USB001----Disk finns--Peka på din nedladdade extraherade fil------Installationen startar (förhoppningsvis)

 

Kanske bäst att ha stängt internet under installationen.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det verkar som det endast är khakoon som påstår sig ha lyckats med drivern för Vista .Ett par andra har använt drivern för LJ1015 som är en kategori 3 klassad skrivare.D.v.s drivern ingår i Win 7 eller finns att hämta hos Windowsupdate.

 

Men jag misstänker det kommer att bli svårt att få det fungera, men man kan ju alltid testa.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har fått det att fungera på 2 Windows 7-datorer med tipset i den externa länken.

Man ska klicka Windows Update i drivar-rutan o sedan välja 1015 i drivar-listan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...