Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Patrik.L

Stänga av eposten på Exchange servern vissa tider

Rekommendera Poster

Patrik.L

Hej!

Skulle vilja veta om det går att stänga av enbart eposten på exchange servern för vissa användare under vissa timmar? tex som logon hours fast bara för eposten?

 

 

/MVH

Patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cluster

Hur menar du?

Skall de inte kunna ansluta Outlook eller logga in på webmailen dessa tider?

Skall de kunna ansluta/logga in och läsa men ej kunna skicka?

Skall inte mail kunna tas emot under dessa tider, vad skall i så fall hända med inkommande mail?

 

Vad är syftet med detta?

 

Vilken version av Exchange gäller det för övrigt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Patrik.L

Hur menar du?

Skall de inte kunna ansluta Outlook eller logga in på webmailen dessa tider?

Skall de kunna ansluta/logga in och läsa men ej kunna skicka?

Skall inte mail kunna tas emot under dessa tider, vad skall i så fall hända med inkommande mail?

 

Vad är syftet med detta?

 

Vilken version av Exchange gäller det för övrigt?

 

 

Tanken är att dem inte ska få några inkommande mail under denna tid men kunnde arbeta och skicka i outlook. Inkommande mail lagras på exchange servern tills dem får tillåtelse att hämta dem igen.

 

Vi kör exchange 2003.

 

Syftet är att vissa personer ska få arbetsro och tex inte kunna läsa nya mail hemma etc.

 

/MVH

Patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...