Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem IBM Thinkpad t43


SamSpandex

Rekommendera Poster

Hej!

Är amatör men ändå hyfsad på datorer för min ålder ;) . Men jag går bet på att få till ljudet på min T 43:a, köpte den begagnad och formaterade om den (just in case). Har laddat hem drivrutiner från Lenovo och installerat dom och datorn funkar bra förutom att jag har inget ljud i högtalarutgången, enhetshanteraren klagar också på att den inte funkar. Nån som har nån idé ?

 

MVH / Samspandex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Thomas!

Det står : Drivrutin ej installerad för Ljudstyrenhet för multimedia

Du svarade inte på om du har installerat chipsetdrivrutinen. Vilket operativsystem har du? Har du installerat servicepack och uppdateringar från Windows update?

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat drivrutinen till Intel Chipset?

http://www-307.ibm.c...ocid=MIGR-58627

 

Vad står det i enhetshanteraren?

 

Thomas

 

Hej igen Thomas!

Nu efter många timmar framför datorn har jag äntligen fått ljud, nu är problemet att ljudet är väldigt lågt, går det att göra nått åt detta (jag har vridit upp ljudreglagen i kontrollpanelen på max).

HJÄLP !!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarade inte på om du har installerat chipsetdrivrutinen. Vilket operativsystem har du? Har du installerat servicepack och uppdateringar från Windows update?

 

Thomas

 

 

Ursäkta att jag inte svarade igår, kan bara skylla på tillfällig sinnesförvirring.... jag har installerat chipsetdrivrutinen, jag har servicepacken och XP installerat. Jag har fått till ljudet efter många timmars arbete, men det är så lågt att det knappt är hörbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag inte svarade igår, kan bara skylla på tillfällig sinnesförvirring.... jag har installerat chipsetdrivrutinen, jag har servicepacken och XP installerat. Jag har fått till ljudet efter många timmars arbete, men det är så lågt att det knappt är hörbart.

Har du kollat så att inte muteknappen är intryckt på tangentbordet? Hittade detta på hemsidan:

 

For older ThinkPad systems, there may be a volume wheel on side of unit or the key combination of Fn and PgUp or PgDn will raise and lower the volume setting.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så att inte muteknappen är intrykt på tangentbordet? Hittade detta på hemsidan:

 

For older ThinkPad systems, there may be a volume wheel on side of unit or the key combination of Fn and PgUp or PgDn will raise and lower the volume setting.

 

Thomas

 

TACK THOMAS!!!!!!

Du har räddat mig från att leva i ren frustation den närmaste veckan.....

Allt är LÖST !!!!! Det var så enkelt som muteknappen...

Tack tack.........

 

/ Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK THOMAS!!!!!!

Du har räddat mig från att leva i ren frustation den närmaste veckan.....

Allt är LÖST !!!!! Det var så enkelt som muteknappen...

Tack tack.........

 

/ Anders

Kul att det löste sigthumbsup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...