Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En som är fullständig nybörjare på sånt här!?


ABN

Rekommendera Poster

Hej där!

Nu har jag visst startat en "tråd"???unsure.gif Hoppas det var rätt.

 

Hursomhelst jag har sett att någon här är fantastiskt duktig på latin. Har försökt att hitta ett passande ordspråk för min underbara familj. Har kommit fram till det här: Carpe diem, crea diem. Nos nihili efficere non possumus. - Fånga dagen, skapa dagen. För oss är ingenting omöjligt. Blir det korrekt om jag skriver så??

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har gjort helt rätt när du skapat en ny tråd. Ert ordspråk är också korrekt utom att ingenting stavas nihil. Bort med det sista i:et alltså.

Carpe diem, crea diem. Nos nihil efficere non possumus. Fånga dagen, skapa dagen. För oss är ingenting omöjligt.

 

"Nos nihil efficere non possumus" var ju mottot för det ej längre existerande Bodens igenjörsregemente. Orden i mottot ordagrant: Nos - vi (betonat), non possumus vi kan inte, nihil - ingenting, efficere - åstadkomma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har gjort helt rätt när du skapat en ny tråd. Ert ordspråk är också korrekt utom att ingenting stavas nihil. Bort med det sista i:et alltså.

Carpe diem, crea diem. Nos nihil efficere non possumus. Fånga dagen, skapa dagen. För oss är ingenting omöjligt.

 

"Nos nihil efficere non possumus" var ju mottot för det ej längre existerande Bodens igenjörsregemente. Orden i mottot ordagrant: Nos - vi (betonat), non possumus vi kan inte, nihil - ingenting, efficere - åstadkomma.

 

 

Tack för ditt snabba svarthumbsup.gif

Det här får bli mitt/vårt motto från och med nu. Vi (hela familjen) ska åka till Malmö nästa vecka för två av mina söner skall vara med i en stor tävling där nere nästa helg. Detta är något som hela familjen har jobbat stenhårt för. Och ja, fånga tillfällena när de kommer och gör något av det, man får inget gratis i livet.

Tack än en gång!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...