Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop stänger av sig själv!


nim

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga människor. Ny medlem här, behöver lite expertis från någon snäll själ.

Min laptop har börjat stänga av sig själv ibland. Det händer oftast när jag kollar på något långt på youtube eller tvshack, men också när jag spelar DXBall eller försöker skriva något i Word. Ibland stänger den av när den blivit väldigt långsam. Kan det ha att göra med överhettning, eller grafikkortet, eller vad?

Och i så fall, vad kan jag göra åt det?

Tack på förhand för några råd. Är inte alls särskilt insatt själv, så vad som helst skulle uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligaste orsaken till att en dator stänger av sig är överhettning. När det gäller en bärbar så är det lite besvärligare att bli av med damm än med en stationär, men du kan pröva med att köpa tryckluft på burk och blåsa i ventilationshålen. Datorn ska förstås vara avstängd och gärna med urtaget batteri när man gör det och en stund efteråt. Tryckluft på burk ser ut så här http://www.webhallen.com/prod.php?id=70088 och finns i de flesta datorbutiker och även på en del andra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligaste orsaken till att en dator stänger av sig är överhettning. När det gäller en bärbar så är det lite besvärligare att bli av med damm än med en stationär, men du kan pröva med att köpa tryckluft på burk och blåsa i ventilationshålen. Datorn ska förstås vara avstängd och gärna med urtaget batteri när man gör det och en stund efteråt. Tryckluft på burk ser ut så här http://www.webhallen...od.php?id=70088 och finns i de flesta datorbutiker och även på en del andra ställen.

 

 

Har med samma problem i bland.. det säger bara blupp.. surt. Fast ibland startas den om av sig självt.Ja si dessa datorer de lever sitt eget liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast ibland startas den om av sig självt.

Du kan stänga av starta om automatiskt vid systemfel, för att kunna få ett preciserat meddelande om vad som orsakar detta.

Kontrollpanelen (Klassisk vy) -> System -> Avancerade systeminställningar -> Inställningar (under Start och återställning). Bocka ur Starta om automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...