Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fjärrstyra datorn via mobilen


sirblackhawk

Rekommendera Poster

Är på jakt efter ett program som gör att jag kan fjärrstyra min stationära dator från min mobil (Samsung F480). Har letat lite men inte hittat något som verkar funka. Då jag är iväg ganska mycket vill jag ha denna funktion, mest som en back-up om det är något jag behöver veta som finns på den datorn.

 

Givetvis vill jag att programmet ska vara gratis och inte allt för jobbigt och invecklat.

 

Någon som har ett bra tips på program som jag kan skaffa??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min bärbara HP behöver jag endast sätta igång bluetooth på datorn och mobilen. Söka efter mobilen, lägga till den i listan och sen är det bara till att tuta och köra. Tror programmet heter Bluetooth device som kom med HP datorn.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att jag inte är ute efter någon form av Bluetooth-lösning utan en lösning via internet från mobilen. Jag vill alltså kunna styra min dator när jag är i tex Stockholm och min dator befinner sig hemma hos mig i skåne. Dvs behöver jag använda mig av mobilen web-browser eller iaf mobilens internetuppkoppling för att komma åt datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att jag inte är ute efter någon form av Bluetooth-lösning utan en lösning via internet från mobilen. Jag vill alltså kunna styra min dator när jag är i tex Stockholm och min dator befinner sig hemma hos mig i skåne. Dvs behöver jag använda mig av mobilen web-browser eller iaf mobilens internetuppkoppling för att komma åt datorn.

 

antingen lägger du upp ett gränsnitt på din hemsida för att kunna fjärrstyra din dator via din hemsida. Detta är bra eftersom det även innebär att du kan fjärrstyra din dator från godtyckligt internetcafé. Det kan vara lite klurigt.

 

Enklast är dock att använda:

http://www.xk72.com/midpssh/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RDM+ fungerar faktiskt (Samsung S8000) men det ska nog vara rejäl kris om man ska orka styra datorn från mobilen...

Ej gratis men en prova på: Länk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...