Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur lära XP minnas sorteringen?


Jodie

Rekommendera Poster

I dialogfönstren Öppna och Spara vill jag att det varje gång jag öppnar dessa ska visas en "Detaljerad lista" och att den ska vara sorterad på "Senast ändrad" med nyast överst. Går det att få XP minnas och rätta sig efter det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dialogfönstren Öppna och Spara vill jag att det varje gång jag öppnar dessa ska visas en "Detaljerad lista" och att den ska vara sorterad på "Senast ändrad" med nyast överst. Går det att få XP minnas och rätta sig efter det?

 

Jodå, i Utforskaren, Tools, Folder options, view, apply to all folders.

 

Förutsatt att du redan ställt in det som du vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, i Utforskaren, Tools, Folder options, view, apply to all folders.

 

Förutsatt att du redan ställt in det som du vill ha det.

 

Menar du att XP betraktar dialogfönstren som mappar?

 

Tittar jag på 'Mina dokument' i Utforskaren sorteras mappen på 'Senast ändrad' så som jag skrev jag önskade, men

när jag ser samma mapp genom nämnda dialogfönster listas filerna i alfabetisk ordning.

 

Det låter så drastiskt att verkställa förändringen på ALLA mappar, så jag har inte testat ditt råd ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att XP betraktar dialogfönstren som mappar?

 

Tittar jag på 'Mina dokument' i Utforskaren sorteras mappen på 'Senast ändrad' så som jag skrev jag önskade, men

när jag ser samma mapp genom nämnda dialogfönster listas filerna i alfabetisk ordning.

 

Det låter så drastiskt att verkställa förändringen på ALLA mappar, så jag har inte testat ditt råd ännu...

 

Jag missade den lilla detaljen att det det gäller dialogrutor, jag trodde det var utforskaren och mappar generellt. Men jag får detaljerad lista i mina öppna sparadialoger och det tror jag beror på den proceduren jag beskrev. Däremot vet jag inte om det går att få den att alltid sortera i datumordning och jag har ingen lust att prova på min egen dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...