Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Diva

Browser problem

Rekommendera Poster

Jag ser ingen skillnad mellan Firefox och IE7 men jag skulle rekommendera dig inte använda tabeller och att inte ha centrerad text.

Att bygga upp sidor i tabellform är inte att rekommendera och centrerad text är svårt att läsa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att bygga upp sidor i tabellform är inte att rekommendera och centrerad text är svårt att läsa.

Jag är bara nyfiken på varför man inte skall bygga sidor i tabellform? Har sett en del lite större sidor på nätet som använder det och även många massmejlsmallar gör det. Vad bör man använda istället?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är bara nyfiken på varför man inte skall bygga sidor i tabellform? [...] Vad bör man använda istället?

Det mesta tas upp här:

http://standardice.com/seybold/everything.html

Har sett en del lite större sidor på nätet som använder det och även många massmejlsmallar gör det.
Varför "större sidor" gör det kan jag inte svara på (och det finns nog inget bra svar). När det gäller massmail så är situationen lite annorlunda.

Många e-postläsare (särskilt Outlook) är halvdåliga på att rendrera css korrekt. Därför håller många som jobbar med e-postutformning kvar vid tabeller eftersom det oftast ser ut så som avsett hos mottagarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...