Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Surfa i Sverige från Norge?


pousette

Rekommendera Poster

Jag är bosatt i Norge och vill kolla på svt live sändningar från OS på nätet. Men tyvärr kan jag ju inte se de för upphovsrättsliga skäl. Man måste vara i Sverige för att se live sändningarna.

 

Men finns det något sätt för mig att surfa "från" Sverige så att jag kan se sändningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Skulle vara att du letar upp en svensk proxy. Borde fungera! Då ser det ut som om du befinner dig i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara att du letar upp en svensk proxy. Borde fungera! Då ser det ut som om du befinner dig i Sverige.

 

tack för svar.

Hittade svensk proxy server. Men har problem med att titta på webtv med proxy, kan inte kolla genom mediaplayer eller flashplugin. går inte att ladda hem heller.

Någoot tips på vad jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar.

Hittade svensk proxy server. Men har problem med att titta på webtv med proxy, kan inte kolla genom mediaplayer eller flashplugin. går inte att ladda hem heller.

Någoot tips på vad jag kan göra?

 

 

Leta upp en svensk VPN-tjänst. Räkna med att få betala några tior i månaden, men det kan det nog vara värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta upp en svensk VPN-tjänst. Räkna med att få betala några tior i månaden, men det kan det nog vara värt.

 

ok, så med en vpn-tjänst ska det fungera att titta på via tex mediaplayer? varför kan man inte få det att fungera när man surfar via bara en proxy server?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...