Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop-tävlingen


0x2A

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Hur många nya engångsanvändare genererar den ?

 

Återstår väl att se hur många som stannar kvar och inte. Samma gäller säkert all virusjakt härinne. Folk söker sig hit via Google och får hjälp med sin nedsmittade dator, och sedan ser man inte dom härinne längre. Så seriöst var det intresset av Eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många nya engångsanvändare genererar den ?

 

Ja det ser väl bra ut i statistiken, inte svårt att förstå att det är det som är syftet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återstår väl att se hur många som stannar kvar och inte. Samma gäller säkert all virusjakt härinne. Folk söker sig hit via Google och får hjälp med sin nedsmittade dator, och sedan ser man inte dom härinne längre. Så seriöst var det intresset av Eforum.

Så ser det ju ut för alla delforum. Folk har ett akut problem som de behöver lösa oavsett om det gäller en infekterad dator, Outlook Express som beter sig underligt eller Windows blåskärmar. De googlar och hamnar här, ställer sin fråga och får några svar efter kompletterande inlägg. Därefter lämnar de Eforum för gott eller för några år tills de får ett nytt problem då de återvänder med samma eller ett nytt användarnamn (eftersom de inte kommer ihåg det förra).

 

Det finns ju flera med infekterade datorer som har varit i Eforum tidigare och fått hjälp med andra problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Tanken med tävlingen är att få många att upptäcka att vi har gjort om Eforum, och att få dem att registrera sig som medlemmar. Även om de flesta säkert bara reggar sig för att tävla och sen inte återkommer, så är förhoppningen är att en del av dessa kommer tillbaka till Eforum när de behöver hjälp med sin dator eller har något annat Eforum-relaterat ärende. Eftersom de då redan har gått igenom registreringen minskar tröskeln för att vara aktiva i forumet.

 

Vi har testat detta upplägg på andra sajter i nätverket förut med gott resultat. Det finns alltså inget självändamål med att få en massa människor att registrera sig för att få upp någon form av statistik, utan målet är att en del av de tävlande på sikt ska bli aktiva medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har rätt eller fel här. Men som jag upplever det så att all "utåtriktad " verksamhet resulterar i att man får många engångsintressenter men att man ur några av dessa kan få några användare som stannar kvar och bidrar. Jag tror även att det är smart att tvinga folk att skriva i forumet för att få vara med i tävligen. Många vågar inte komma in på ett forum och börja skriva utan anledning. Men om man viftar en liten morot framför näsan så kommer man över flera trösklar på en och samma gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...