Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

118800 påstår sig kunna ta reda på vad t ex du tjänar


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

http://nyheter.se.msn.com/pengar/articlePS.aspx?cp-documentid=152127797

 

Går du på det där?

Jag trodde väl på det där, men fan det är ju fredagens största skämt. Tur att det bara kostar 10 spänn per SMS mer skulle inte jag betalat.

 

Provade på mig själv och en person som jag kände för tre år sedan. Personen som jag kände för tre år sedan saknar dom inkomstuppgifter på. Oj, jobbar den personen svart nuförtiden? Ja, jag började undra! Ändå råkar vi jobba på samma arbetsplats.

 

...och på mig själv får jag efter ett par minuter svaret att dom har inga uppgifter om mig. Kan jag bo på annan adress? Va? Skojar dom? Jag har flyttat för lite mer än ett halvår sedan, men det snokar skattmasen snabbt upp. Allt rapporteras dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom påstår alltid i reklamen att detta nummer har all info om allting, men det går lika fort att att googla fram samma info, oavsett mobil eller dator.

 

Dyr och dålig tjänst påstår jag :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Funderade på vad lagen säger om reklam för något som ändå inte stämmer i verkligheten? Jag menar, det är att lura folk och tänkbara kunder. En sådan tjänst lockar inte kunder mer än tillfälligt när dom upptäcker att det hela inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på vad lagen säger om reklam för något som ändå inte stämmer i verkligheten? Jag menar, det är att lura folk och tänkbara kunder. En sådan tjänst lockar inte kunder mer än tillfälligt när dom upptäcker att det hela inte fungerar.

 

Fick du betala för SMSet fast de inte kunde ge dig svar? tidigare fanns det en gratis tjänst på ratsit men, de tar betalt nu oxå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår, så måste man betala, oavsett om man får svar, eller får ett dåligt svar.

dålig stil kan man tycka.. :/ men men, det står väl i det finstilta...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Om en anställd kostar företaget 200 kronor inklusive sociala avgifter och skatter så måste de besvara 20 frågor i timmen får att nå break-even.

 

Det förutsätter dock att ed inte gör något annat. Ponera att ett större contact center har ett uppdrag på vilket de garanterar att svara inom 30 sekunder. För att upprätthålla det kommer det att bli en hel del ledig tid för de som svarar, under den tiden vill man såklart hitta andra uppgifter att göra som inte gör att de är upptagna i telefon utan snabbt kan ta ett samtal och skjuta icke realtidsuppgifter åt sidan i ett par minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...