Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsamt Internet


sidartha

Rekommendera Poster

Har windows 7 25/1 mbit på comhem

Hastigheten ligger på på 3-7 mbit när jag kär bredbandskollen.se

 

Felsöker nätverket och får det här svaret:

 

"Nätverksdiagnostik i Windows Information om utgivare

 

Hittade problem

Din dator verkar vara rätt konfigurerad men enheten eller resursen (DNS-server) svarar inteDin dator verkar vara rätt konfigurerad men enheten eller resursen (DNS-server) svarar inte Identifierat

Kontakta nätverksadministratören eller Internetleverantören (ISP) Slutfört

 

 

Hittade problem Identifieringsinformation

 

6 Din dator verkar vara rätt konfigurerad men enheten eller resursen (DNS-server) svarar inte Identifierat

 

Kontakta nätverksadministratören eller Internetleverantören (ISP) Slutfört

 

Det går inte att kommunicera med DNS-server. Den dator eller tjänst du försöker nå kanske inte är tillgänglig. Försök igen senare.

 

 

Identifieringsinformation "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har windows 7 25/1 mbit på comhem

Hastigheten ligger på på 3-7 mbit när jag kär bredbandskollen.se

 

Felsöker nätverket och får det här svaret:

 

"Nätverksdiagnostik i Windows Information om utgivare

 

Hittade problem

Din dator verkar vara rätt konfigurerad men enheten eller resursen (DNS-server) svarar inteDin dator verkar vara rätt konfigurerad men enheten eller resursen (DNS-server) svarar inte Identifierat

Kontakta nätverksadministratören eller Internetleverantören (ISP) Slutfört

 

 

Hittade problem Identifieringsinformation

 

6 Din dator verkar vara rätt konfigurerad men enheten eller resursen (DNS-server) svarar inte Identifierat

 

Kontakta nätverksadministratören eller Internetleverantören (ISP) Slutfört

 

Det går inte att kommunicera med DNS-server. Den dator eller tjänst du försöker nå kanske inte är tillgänglig. Försök igen senare.

 

 

Identifieringsinformation "

 

Om du kan besöka websidor utan problem har du inget fel med DNS. DNS-servern hjälper bara din dator att komma till rätt sida och har inget med hastigheten att göra.

 

Har du gått igenom alla åtgärder vid för låg hastighet som finns på bredbandskollen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan besöka websidor utan problem har du inget fel med DNS. DNS-servern hjälper bara din dator att komma till rätt sida och har inget med hastigheten att göra.

 

Har du gått igenom alla åtgärder vid för låg hastighet som finns på bredbandskollen?

 

Ja jag har testat allt de föreslår där och jag har satt nätverkskortet på full duplex 100mb.

 

Uppladdnings farten är på 1mbits men ned är den just nu på 3 mbits.

 

På min gamla laptop med xp så är det 25 mbits som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...