Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Film till tv


Schtaan

Rekommendera Poster

Har ett Geforce 210 grafikkort där jag kopplat en hdmi kabel till min tv med tanken att köra ut filmer den vägen.

Gjorde ju så på min gammla dator. Dubbelklicka på filmfilen och den spottas ut på tvn (skärm2), så svårt kan det väl inte vara??

Har lyckats med inställningen att "utvidga" skärmen till att till höger, från skärmen sett, visa skrivbordet fast utan ikoner. Nu vill då bara få dit filmspelaren, vlc använder jag mig av.

HUR göra???

 

 

W7-64 home, GF210.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett Geforce 210 grafikkort där jag kopplat en hdmi kabel till min tv med tanken att köra ut filmer den vägen.

Gjorde ju så på min gammla dator. Dubbelklicka på filmfilen och den spottas ut på tvn (skärm2), så svårt kan det väl inte vara??

Har lyckats med inställningen att "utvidga" skärmen till att till höger, från skärmen sett, visa skrivbordet fast utan ikoner. Nu vill då bara få dit filmspelaren, vlc använder jag mig av.

HUR göra???

 

 

W7-64 home, GF210.

 

Hej, jag skulle nog välja att clona skärmen istället, om du använder dig av nvidias program så kan du ju även ha olika upplösningar på skärmarna, en som passar tvn, den andra för datorn.

Har så hemma hos mig smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...