Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluetooth mus försvinner i Windows XP


petterpetter

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har i över ett år använt en Logitech bluetooth mus till min MacBook Pro som jag kör Windows XP på utan några problem.

 

Idag installerade jag en annan bluetooth mus (bara tillfälligt) och sedan efter att jag tagit bort den kan jag inte använda min gamla längre. Jag har tagit bort alla enheter och installerat om bluetooth musen som jag vanligtvis använder.

 

Den hittar då musen och installerar den, men sen när jag slutfört installationen kan jag inte använda den och när jag kollar under Bluetooth--enheter så finns den inte där.

 

Den försvinner alltså direkt! Inga felmeddelanden, ingenting sånt.

 

Jag haed förstått om den inte hittade den alls, men nu kan den ju genomföra installationen. Har startat om datorn massa gånger och allt sånt.

 

Någon som vet varför det blir så här?

 

Jättetacksam för all hjälp! ger självklart poäng till den som vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har i över ett år använt en Logitech bluetooth mus till min MacBook Pro som jag kör Windows XP på utan några problem.

 

Idag installerade jag en annan bluetooth mus (bara tillfälligt) och sedan efter att jag tagit bort den kan jag inte använda min gamla längre. Jag har tagit bort alla enheter och installerat om bluetooth musen som jag vanligtvis använder.

 

Den hittar då musen och installerar den, men sen när jag slutfört installationen kan jag inte använda den och när jag kollar under Bluetooth--enheter så finns den inte där.

 

Den försvinner alltså direkt! Inga felmeddelanden, ingenting sånt.

 

Jag haed förstått om den inte hittade den alls, men nu kan den ju genomföra installationen. Har startat om datorn massa gånger och allt sånt.

 

Någon som vet varför det blir så här?

 

Jättetacksam för all hjälp! ger självklart poäng till den som vill ha.

 

Med installerar - menar du då under Bluetooth-inställningar?

Om du väljer Ny anslutinng och i nästa ruta väljer Egen?post-52940-126587031654_thumb.png

post-52940-126587031617_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med installerar - menar du då under Bluetooth-inställningar?

Om du väljer Ny anslutinng och i nästa ruta väljer Egen?post-52940-126587031654_thumb.png

 

tack för ditt svar. Min Bluetooth-guide ser inte likadan ut, jag kan bara klicka "ny anslutning" och sen kryssa i att jag aktiverat enheten och söka upp den - så har jag alltid gjort och det fungerar även nu.

 

Problemet är att när guiden är slutförd och enheten tillsynes installerad försvinner den direkt när jag klickar OK.

 

Så nä jag kollar installerade bluetooth enheter finns den inte kvar - men som sagt inga problem under själva installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...