Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte spara sidor i favoriter.


Gringo*

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Nu har jag fått för mig o prova windows 7, har kört xp innan.

Ett problem jag inte hittat nån lösning på är min favoritlista, har rätt mycket länkar o dyligt jag sparat på mig genom åren och har vant mig vid mitt upplägg via favoritlistan, kanske därför jag envisas med o ha kvar explorer med antar jag.

 

Jag kopierade över min favoritlista från xp till den nya datorn, men fick inte upp något alls, det visade sig att den lagt sig som en egen mapp bredvid den "riktiga" favorit-mappen, så jag kopierade över mapparna i själva listan så funkade det.

Men när jag skulle spara en hemsida i listan fick jag bara ett felmeddelande:

 

Det gick inte att skapa sidan

odefinierat fel.

 

Däremot kan jag spara sidan direkt i favoriter, alltså utan att lägga den i någon särskild mapp. Men vill jag sen flytta den till "rätt" mapp får jag samma felmeddelande. Däremot om jag väljer ordna favoriter kan jag flytta runt som jag vill efter diverse godkännanderutor som poppar upp.

Säkerligen ett jättesimpelt problem med en lika simpel lösning, men jag har kört fast, fattar inte alls hur jag ska få ordning på det här...

Känns som att det är uppbyggt på något eget sätt, eller att man är tvungen att importera allt på nåt sätt?

 

O sen skulle jag även vilja ha en lösning på ett annat problem, skulle gärna vilja ha favoritlistan sparad på min nätverksdisk, så jag har den uppdaterad på vilken dator jag än loggar in på. Fick ett tips om att det skulle gå o greja det i xp iaf genom att ändra i registernycklarna, men hur är det i windows 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...