Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Den mobilvänliga versionen?


.M

Rekommendera Poster

Jag råkade helt av misstag märka att om man surfar in på eforum med en ifone så får man en mobilvänlig sida. Men när jag försökte återskapa beteendet med en HTC HD2 och en Zune HD så fick jag minsann samma tungladdade sida som jag får på min desktop pc.

 

Ska jag misstänka att eforum också är telefonrasistisk och kräver minsann enheter som Steve J har varit inne och petat på, medans vi som använder Steve B's produkter får gå någon annan stans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Just nu så identifieras vissa mobiltelefoner (exakt vilka vet jag inte) och skickas vidare till en ren textversion av forumet. Det här är standardlösningen i plattformen, och ingen särskilt snygg lösning alls.

 

Dels så identifieras inte alla mobiltelefoner, och dels så är det ingen anpassning av spaltbredd, bilder och annat, så även om dessa sidor går snabbare att ladda hem till telefonen så ger det ingen särskilt bra användarupplevelse alls.

 

Men vi har på vår lista inför våren att fixa ordentlig mobilanpassning av Eforum. Exakt när det blir kan jag inte lova, men definitivt före sommaren.

 

Så jag lovar att det inte har att göra med vilken Steve som tillverkat telefonen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...