Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med Utorrent och datorn?

Dag Erlandsson

Recommended Posts

Dag Erlandsson

När jag försöker ladda något så kommer "paint" upp och det står :

Det går inte att läsa in filen. Ogiltig bitmappsbild eller format som inte stöds.

Detta kommer upp oavsett om det är musik eller film!? Så jag tog bort Utorrent och installerade en ny version men ändå samma problem? Vad är det? Hur löser jag det?

Dag Erlandsson

Märkligt fenomen men testa att i µTorrent klicka enl. bif. bild.post-52940-12657233616_thumb.png

Så här ser "min" ut. Har bara aktiverad associera med magnet... Det går inte att aktivera dom andra 2...? På nått märkligt vis verkar det som om Utorrenten är sammankopplad med "Paint"?

Utorrent.doc

Så här ser "min" ut. Har bara aktiverad associera med magnet... Det går inte att aktivera dom andra 2...? På nått märkligt vis verkar det som om Utorrenten är sammankopplad med "Paint"?

Hur ser det ut under Mappalternativ? (Om de heter så i Vista?)

post-52940-126574014053_thumb.png

I Vista finns den funktionen på följande ställe:

Start - Kontrollpanelen - Standardprogram och välj associera en filtyp

Dag Erlandsson

Hur ser det ut under Mappalternativ? (Om de heter så i Vista?)

post-52940-126574014053_thumb.png

Här står det (Vista) att det är associerat med Utorrent. Ska det inte vara så? Se bif.

Utorrent2.doc

Dag Erlandsson

Hur ser det ut för filtypen .torrent?

Hur menar du? Är amatör.. Oavsett om det är Mpg fil eller avi. så går inget att ladda ner då "inget" av någon anledning nu inte stöds..Eller menar du att jag ska gå in på någon inställning?

Hur menar du? Är amatör.. Oavsett om det är Mpg fil eller avi. så går inget att ladda ner då "inget" av någon anledning nu inte stöds..Eller menar du att jag ska gå in på någon inställning?

Din bild visar ju inställningen för .btsearch

Hur är motsvarande inställning för .torrent?

Men vad menar du egentligen med ditt första inlägg

När jag försöker ladda något
?

Dag Erlandsson

Din bild visar ju inställningen för .btsearch

Hur är motsvarande inställning för .torrent?

Men vad menar du egentligen med ditt första inlägg ?

Ok, sista tiden då jag vill ladda något, dvs. film, musik oavsett varifrån så gör jag ju det via Utorrent programmet. Dvs. allt som laddas, laddas upp där. Men tidigare så var det så, filen hämtades, utan problem. Nu när jag trycker på "download" oavsett varifrån, så kommer meddelandet upp att formatet inte stöds... Det går inte att läsa in filen. Ogiltig bitmappsbild eller format som inte stöds.

Den ruta där det uppkommer är från "Paint", det verkar som om det jag vill ladda hem på något vis kopplas till programmet paint. Så trots att jag är amatör så förstår jag att jag inte kan öppna vare sig en musikfil eller film i paint :)

Tidigare så har detta aldrig hänt, utan filen har laddats hem i Utorrent och sedan har jag efter nedladdning kunnat öppna filen ifråga med valfritt program. Så allt jag vill är att likt tidigare kunna ladda oavsett vad utan att "Paint" blir inblandat. Tack på förhand

Här står det (Vista) att det är associerat med Utorrent. Ska det inte vara så?

Filtypen .btsearch är associerad med utorrent ja men kolla filtypen .torrent det är den som styr vart torrent filen du klickar på skall öppnas i.

En annat sätt är ju att när du klickar på en torrent länk, välja spara som och spara till exempel på skrivbordet, därefter högerklicka på filen och välja öppna med och bläddra fram till utorrent.exe om det inte redan listas där i rutan.

Dag Erlandsson

Filtypen .btsearch är associerad med utorrent ja men kolla filtypen .torrent det är den som styr vart torrent filen du klickar på skall öppnas i.

En annat sätt är ju att när du klickar på en torrent länk, välja spara som och spara till exempel på skrivbordet, därefter högerklicka på filen och välja öppna med och bläddra fram till utorrent.exe om det inte redan listas där i rutan.

Kan du "vägleda" mig till hur exakt jag gör "Filtypen .btsearch är associerad med utorrent ja men kolla filtypen .torrent det är den som styr vart torrent filen du klickar på skall öppnas i."

Är som sagt en riktig amatör

Dag Erlandsson

En sak till, även när jag "sparar" så sparas den i "paint" programmet...

Hallå, finns det ingen som kan hjälpa mig?

I Webbläsaren när du högerklickar på en torrent länk, välj Spara som, Spara länkat innehåll, Spara mål som, eller vilket alternativ du får i din weblässare.

Alltså som cannabis skrev 12:34 men med förtydligande om högerklick.

Dag Erlandsson

I Webbläsaren när du högerklickar på en torrent länk, välj Spara som, Spara länkat innehåll, Spara mål som, eller vilket alternativ du får i din weblässare.

Alltså som cannabis skrev 12:34 men med förtydligande om högerklick.

Jag har Vista, hos mig går det inte att högerklicka. Det finns 2 alternativ, öppna eller spara. Men oavsett alternativ, så stöds inte formatet (som nu alltid blir PAINT)? Eftersom detta är "nytt" och ALDRIG hänt tidigare, så är det ngt. som måste ha hänt? Jag har avinstallerat, jag har ominstallerat Utorrent men problemet kvarstår? Ibland kan det även stå:

Den här filen kan inte öppnas om inte windows känner till vilket program du vill använda för att öppna den. En automatisk sökning kan göras på internet, eller så kan du välja själv i en lista över program som är installerade på datorn.

Jag har Vista, hos mig går det inte att högerklicka. Det finns 2 alternativ, öppna eller spara. Men oavsett alternativ, så stöds inte formatet (som nu alltid blir PAINT)? Eftersom detta är "nytt" och ALDRIG hänt tidigare, så är det ngt. som måste ha hänt? Jag har avinstallerat, jag har ominstallerat Utorrent men problemet kvarstår? Ibland kan det även stå:

Den här filen kan inte öppnas om inte windows känner till vilket program du vill använda för att öppna den. En automatisk sökning kan göras på internet, eller så kan du välja själv i en lista över program som är installerade på datorn.

Även i Vista kan man ha olika webläsare men jag antar du använder Internet Explorer?

Förefaller märkligt att man inte kan högerklicka??

I version 6 heter det Spara som vid högerklick på en .torrent

Välj själv, i den lista du skriver om, µTorrent.

(som i cannabis redan skrivit)

Hej

Du skulle ju m.h.a "accociera en filtyp..." tala om vilket standardprogram som öppnar filen: .torrent. I min Vista med Bittornado som torrentprogram så heter programmet btdownloadgui.Vad heter ditt.

Annars tycker jag bittornado fungerar bra om du vill prova ett annat torrentprogram.

LARSAS

Kan du "vägleda" mig till hur exakt jag gör "Filtypen .btsearch är associerad med utorrent ja men kolla filtypen .torrent det är den som styr vart torrent filen du klickar på skall öppnas i."

Är som sagt en riktig amatör

Exakt som jag skrev tidigare "I Vista finns den funktionen på följande ställe:

Start - Kontrollpanelen - Standardprogram och välj associera en filtyp"

Du var ju där och kollade .btsearch men det är inte den som du ska kolla utan .torrent

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...