Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Manual Windows 7


PTT

Har du fått bra support på Windows 7  

8 medlemmar har röstat

  1. 1. Har du fått bra support på Windows 7

    • Ja
      0
    • Nej
    • Vet inte
    • Behöver ej support


Rekommendera Poster

Efterlyser bra instruktions- och utbildningssiter för Windows 7. Särskilt intresserad av hur man skruvar till nätverk och fjärranslutningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterlyser bra instruktions- och utbildningssiter för Windows 7. Särskilt intresserad av hur man skruvar till nätverk och fjärranslutningar.

Min erfarenhet är att få till ett hemmanätverk aldrig varit så enkelt som med Windows 7. Bara att välja att dela ut en mapp, så är det klart. Jag har Windows 2000, XP, Vista och Windows 7. Fildelning utan problem mellan dessa.

PS. I egenskap av moderator la jag till ett alternativ i enkäten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att få till ett hemmanätverk aldrig varit så enkelt som med Windows 7. Bara att välja att dela ut en mapp, så är det klart. Jag har Windows 2000, XP, Vista och Windows 7. Fildelning utan problem mellan dessa.

PS. I egenskap av moderator la jag till ett alternativ i enkäten.

 

Det jag upplever som svårast är att få bukt med brandväggar och säkerhetsfunktioner så att de hjälper istället för hindrar mitt arbete. Inser att det handlar om att läsa på men har inte hittat någon vettig informationskälla.

De svar jag fått från windows hjälp har inte varit till någon nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är jag positivt :thumbsup: överraskad av Windows 7 Professional men kanske beror det också på kombinationen av ny dator och 64 bitar. Mest imponerad är jag av smidigheten med Windows Media Center och möjligheten att koppla ihop med TVn via Xbox 360. Problemfritt, tidigare, i XP bara en massa kladd med extern programvara.

Windows 7 är dock inte buggfritt, tex är databackupen kryptisk och direkt felaktig, se andra trådar. Kommer säkert en korrigering i första Service packen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...