Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formulär


quickfyre

Rekommendera Poster

Mattias1980

Hej igen, nu rullar allt på hur bra som helst :thumbsup:

 

Men nu skulle jag vilja kunna bifoga en fil i formuläret och vet inte riktigt hur jag ska göra detta, jag har provat följande kod:

 

<INPUT TYPE="file" NAME="Fil" ALLOW="text/*" MAXLENGTH=50>

 

Som jag använder i formuläret, och:

 

"Fil: "&Request.Form("Fil")&vbCrLf&_

 

Som jag använder i ASP scriptet som genererar mailet.

 

 

Men det enda som kommer med då är en hyperlänk i mailet som kommer till min inkorg.

 

Kan jag ändra i denna kod så att man kan "uploada" filen så att filen blir bifogad i mailet?

 

 

Tacksam för svar

 

Med vänliga hälsningar

 

Mattias B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan använda dig av objMail.AddAttachment "c:\temp\readme.txt", men hänvisningen till filen ska vara från servern och då måste filen vara uppladdad till servern redan.

Så kolla efter en funktionalitet som laddar upp bilden och där du vet sökvägen till filen efter att den laddats upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias1980

Ok nej funktionen som jag är ute efter är att man ska kunna bifoga en fil helt oberoende av servern då det är endast ett fåtal personer som har behörighet till den. Samt att utomstående personer ska kunna bifoga t.ex. bilder, exceldokument m.m. som dom har lokalt på sen egen dator. Men denna funktion kanske inte går att använda?:(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det Jonas menar är att formuläret skall ladda upp filen till servern och sedan bifoga denna i mailet (när det är klart så kan skriptet radera filen).

 

Då behövs ett skript eller en komponent som hanterar uppladdningen.

www.google.com/search?hl=en&q=%2B"asp"+-"asp.net"+-php+upload+file+script

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej!

 

Nu var det ett tag sedan som jag skrev här. Men jag har fortfarande inte löst mitt lilla problem med att bifoga filer till e-post :( .

 

Men formulären fungerar iaf felfritt med kravfält osv! Så om någon har behov av detta så kan jag maila dom och förklara hur dom fungerar.

 

Finns det någon som möjligtvis kan knäcka denna lilla kod?

 

Tacksam för alla tips som man kan få B)

 

TabortSimas - Kopia.zip

 

Någon som kan tyda mina bifogade filer ovan och kan hjälpa mig?

 

Väääldigt tacksam för all hjälp jag kan få då mina gråa hår har ökat med 25% :P

 

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag; hitta en ajaxuploader som laddar upp filen, förhoppningsvis kan man få den fullständiga urlen till den uppladdade filen när överförningen är klar för att kunna lägga in i ett textfält (hidden) i ditt formulär som du skickar med i mailet.

 

Då blir det mindre krångligt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...