Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Funktionen Vänner Kan man tacka nej till "vänskap"?


mbgtmari

Rekommendera Poster

Enda orsaken till att vilja bli "vän" med mig på mitt utländska forum har för några varit att de vill ha gratishjälp av mig utanför forumet, dvs. via PM. Jag har haft som policy att tacka nej till vänskap med alla som jag inte har haft att göra med i någon tråd. Har vi inte träffats i en enda tråd blir det alltså "nej tack" från min sida. Här på eforum verkar det dock inte finnas någon möjlighet att tacka nej. Hur är det med det?

 

Att jag frågar beror på att jag har fått en vänskapsförfrågan från en nyinskriven eforummedlem. Han (eller hon) har inte gjort ett enda inlägg än utan väntar tydligen bara på att jag ska godkänna vår "vänskap". Jag vägrar samla på okända vänner men hur förmedlar jag detta till den okände? Personen ifråga har än så länge inte begärt hjälp av mig via PM men jag misstänker att det är det som är avsikten med hans vänskapsönskemål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som att det enda sättet är att låta bli att godkänna dem (med inställningen Godkänn manuellt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som att det enda sättet är att låta bli att godkänna dem (med inställningen Godkänn manuellt)

 

Jupp, så har jag gjort efter att för mig obekant lagt till mig (och en del andra moderatorer för den delen) som vän. Bättre att neka än behöva ta bort. Fast ska sägas, man får ingen info om att man inte är vän längre med någon. Jag vet inte vad som sker om man nekar.

 

Jag är gärna vän med andra här men jag vill veta vem min vän är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, så har jag gjort efter att för mig obekant lagt till mig (och en del andra moderatorer för den delen) som vän. Bättre att neka än behöva ta bort. Fast ska sägas, man får ingen info om att man inte är vän längre med någon. Jag vet inte vad som sker om man nekar.

 

Jag är gärna vän med andra här men jag vill veta vem min vän är.

 

Har inte kollat ännu hur det ser ut hos den som inte fått sin vänförfrågan godkänd "om det syns överhuvudtaget", men ska göra det.

 

Vet inte heller hur det ser ut hos den som får förfrågan heller, vid ett icke godkännande.

 

Visst kan det vara trevligt att få en "massa" vänner, men som du säger Monshi, vill också gärna veta vem vännen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kollat ännu hur det ser ut hos den som inte fått sin vänförfrågan godkänd "om det syns överhuvudtaget", men ska göra det.

 

Vet inte heller hur det ser ut hos den som får förfrågan heller, vid ett icke godkännande.

 

Visst kan det vara trevligt att få en "massa" vänner, men som du säger Monshi, vill också gärna veta vem vännen är.

"Vänna" mig så kan jag neka så får vi se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart

Inget PM om vän som väntar. Inget mail heller. Ännu. Mail dök upp men gömde sig...

 

men nu nekar jag dig din fuling, dig vill jag inte ha som vän!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget PM om vän som väntar. Inget mail heller. Ännu.

 

men nu nekar jag dig din fuling, dig vill jag inte ha som vän!

 

Ser inte dig heller som en vän i min profil, så skönt att slippa.

Har inte heller fått något via pm eller mail, så jag slipper dig nog framöver också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Dessa svar gjorde att jag gick in på min friends&module=profile&do=list och tittade på vännen in spes profil, se bild! Jag för musen över knappen längst till vänster med den färgglade gubben. Texten "ta bort vän" dyker upp. Jag klickar på gubben och vips försvinner den oönskade vännen. Hade jag velat hade jag först kunnat skicka honom ett PM mha knapp nr 2 och förklarat min vänskapspolicy. Slutsatsen är alltså att det både går att ta bort vän samt meddela honom varför man gjort det. post-55300-126557435938_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...