Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fabriksåterställning skapar problem

Joppe7

Recommended Posts

Hej!

Nu är det så att jag har gjort en återställning på datorn, fabrikatåterställning, så datorns alla DLL:s försvann, samt Service Pack blir ett äldre exemplar.

Jag har precis alla program kvar, de som jag ville ha kvar rättare sagt, men jag kan inte göra något på datan mer än att vara inne på internet. När jag ska installera nya internet explorer 8 till exempel, så står det att den inte hittar en viss DLL.

Jag kan inte starta upp Microsoft Office eller öppna MSN.

Datorn är av ett äldre exemplar, men MSN och Microsoft word funkade utmärkt innan återställningen. Antar att det är "nya" program som inte datan kan hantera.

Nu vänder jag mig till er datakunniga om hjälp angående detta. Vad ska jag göra för att få alla program att funka normalt igen?

Tack!

Hej!

Nu är det så att jag har gjort en återställning på datorn, fabrikatåterställning, så datorns alla DLL:s försvann, samt Service Pack blir ett äldre exemplar.

Jag har precis alla program kvar, de som jag ville ha kvar rättare sagt, men jag kan inte göra något på datan mer än att vara inne på internet. När jag ska installera nya internet explorer 8 till exempel, så står det att den inte hittar en viss DLL.

Jag kan inte starta upp Microsoft Office eller öppna MSN.

Datorn är av ett äldre exemplar, men MSN och Microsoft word funkade utmärkt innan återställningen. Antar att det är "nya" program som inte datan kan hantera.

Nu vänder jag mig till er datakunniga om hjälp angående detta. Vad ska jag göra för att få alla program att funka normalt igen?

Tack!

Börja med att installera senaste servicepack först av allt och sedan kan du fortsätta med alla uppdateringar som automatiska uppdateringar hittar så kommer dina program att fungera.

Är det en märkesdator typ hp, dell, compaq eller liknande? Om det inte fungerar trots ovanstående så bör du ringa deras support.

Börja med att installera senaste servicepack först av allt och sedan kan du fortsätta med alla uppdateringar som automatiska uppdateringar hittar så kommer dina program att fungera.

Är det en märkesdator typ hp, dell, compaq eller liknande? Om det inte fungerar trots ovanstående så bör du ringa deras support.

Det är en Hp dator.

Men är det inte så att man måste köpa en skiva för att installera nya Service Packs?

Jag försökte nämligen installera Service Pack 2.

Jag gjorde installationen med stötte på ett problem på slutet:

"Your Language you have selected doesn´t match the computer", någongting sådant.

Ändå har jag testat installera båda engelska och Svenska. Dock vet jag inte om det är dom språken det är. Om det är nån som vet var man kan se själva "datans" språk, så vore jag tacksam för svar för det också.

Du får service pack och alla andra uppdateringar på rätt språk genom att besöka Windows update.

Om det gäller XP med Service Pack 1 så tänk på att den inte har någon brandvägg igång utan du måste antingen installera en fristående brandvägg eller ha datorn skyddad bakom en brandvägg i en router innan du ansluter den till internet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...