Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enable overburn i Nero Express 7


Pelirally

Rekommendera Poster

Har köpt cd skiva som heter MDA 870MB 99min

Försöker bränna 103 bilder med storlek av 762MB

men Nero säger NEJ: Det finns inte plats. :angry:

 

Hur ändrar jag i "settings" ? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jo jag har gjort det nu, för dom var viktiga men ibland vill jag bränna ut en engångs avi-film på 700+ och eftersom MDA-cd:n är på 870MB 99min borde det ju inte va nåt problem...

Men det är det :thumbsdown:

Det var snarast det jag sökte hjälp för.

Som du ser kör jag redan med samma inst som du tipsade om.

 

Förresten har jag/wesellcd nog blivit lurade för hur man än kollar finns det bara 702MB ledigt på CD:n :angry:

post-49900-126557511242_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förresten har jag/wesellcd nog blivit lurade för hur man än kollar finns det bara 702MB ledigt på CD:n :angry:

 

Det är väll inte säkert, men det är kanske inte alla brännare som kan ta del utav den extra mängden...

Testa i en annan dator!

 

Men, återigen, en dvd kan då få för 2:- styck och de är då xx antal gånger större samt mycket snabbare att bränna filer på sett i MB/s så skulle jag personligen valt det istället. enda nackdelen är val just priset, men det värkar vara en liten kvarleva från förr, numera går de att få till näsan samma pris som cd skivorna :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll inte säkert, men det är kanske inte alla brännare som kan ta del utav den extra mängden...

Testa i en annan dator!

 

Men, återigen, en dvd kan då få för 2:- styck och de är då xx antal gånger större samt mycket snabbare att bränna filer på sett i MB/s så skulle jag personligen valt det istället. enda nackdelen är val just priset, men det värkar vara en liten kvarleva från förr, numera går de att få till näsan samma pris som cd skivorna :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, så det beror på brännarn.

Ja, varför inte. Här gavs inte mycket hjälp.

http://www.sonynec-optiarc.com/products/slim_dvdrw/index.html

 

Var hittar du för 2 spänn?

------------------------------

Varför är du så sarkastisk

<Ja, varför inte. Här gavs inte mycket hjälp.>

 

Var snäll att folk ställer upp och försöker hjälpa till i stället.

Det är ingen idé att vara så.

Det är bättre du söker hjälp på annat håll om du inte är nöjd med att

folk försöker hjälpa till.

 

Kristian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, så det beror på brännarn.

Ja, varför inte. Här gavs inte mycket hjälp.

http://www.sonynec-optiarc.com/products/slim_dvdrw/index.html

 

Var hittar du för 2 spänn?

 

Ja typ dessa: http://se.wesellcd.dk/index.php?page=products&product_id=2369

 

 

Notera dock att jag inte är säker på att det är brännarens fel, det skulle ju även kunna vara mjukvaran som strular

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men Nero säger NEJ: Det finns inte plats.

 

Egentligen skall du inte få nej utan du skall få möjlighet att i en meny säga OK till att Nero försöker överbränna skivan.Det är ju inte riskfritt för brännaren påstår en del och skivan kommer eventuellt ej fungera bra i din och/eller andra CD/DVD spelare.

 

Du kan ju testa det här.

 

Gör en imagefil i Express eller Burning Room.

 

Bränn imagefilen till skiva i Burning room Välj finalisera och Disc at Once .Låg hastighet.

 

Att gå via imagefil förefaller säkrast för att ej få nej.Men ingen garanti för att skivan fungerar korrekt.Brännaren måste ju kunna bränna korrekt på den utökade skrivytan!

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

------------------------------

Varför är du så sarkastisk

<Ja, varför inte. Här gavs inte mycket hjälp.>

 

Var snäll att folk ställer upp och försöker hjälpa till i stället.

Det är ingen idé att vara så.

Det är bättre du söker hjälp på annat håll om du inte är nöjd med att

folk försöker hjälpa till.

 

Kristian

 

Det var bif länken jag menade...sorry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen skall du inte få nej utan du skall få möjlighet att i en meny säga OK till att Nero försöker överbränna skivan.Det är ju inte riskfritt för brännaren påstår en del och skivan kommer eventuellt ej fungera bra i din och/eller andra CD/DVD spelare.

 

Du kan ju testa det här.

 

Gör en imagefil i Express eller Burning Room.

 

Bränn imagefilen till skiva i Burning room Välj finalisera och Disc at Once .Låg hastighet.

 

Att gå via imagefil förefaller säkrast för att ej få nej.Men ingen garanti för att skivan fungerar korrekt.Brännaren måste ju kunna bränna korrekt på den utökade skrivytan!

 

LARSAS

 

Oki, testar.

Återkommer med resultat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om man vill kolla överbränningskapaciteten hos (tom)skiva och brännare så kan man ju testa i Nero : Start Smart--Verktyg---Nero CD-DVD-Speed---Extra--överbränningstest

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om man vill kolla överbränningskapaciteten hos (tom)skiva och brännare så kan man ju testa i Nero : Start Smart--Verktyg---Nero CD-DVD-Speed---Extra--överbränningstest

 

LARSAS

 

Hej.

Det var värst vad finesser Nero hade.

En vacker graf skapas just som referensvärde.

Vi ska se sen vad överbränn testet visar.

Tack så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det var värst vad finesser Nero hade.

En vacker graf skapas just som referensvärde.

Vi ska se sen vad överbränn testet visar.

Tack så länge

 

Njae, det där överbränn testet går inte att klicka start på.

På knappen är inte klickbar.

Du kanske kan tyda info från dumpen?

Typiskt oxå, de här var slut: http://se.wesellcd.dk/index.php?page=products&product_id=2369

post-49900-126573262697_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Möjligt att du kan starta testen av den tomma skivan om du sänker kapaciteten från 89.

 

Jag tror att det är din brännare som begränsar.På en dator här kan man ej överbränna mer än till 82minuter.(kanske klokt!)

WesselCD har "glömt" meddela att maskinvara kan begränsa kapaciteten.Men att överbränna kan vara dumt då läsbarhet ej kan garanteras i all utrustning.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Möjligt att du kan starta testen av den tomma skivan om du sänker kapaciteten från 89.

 

Jag tror att det är din brännare som begränsar.På en dator här kan man ej överbränna mer än till 82minuter.(kanske klokt!)

WesselCD har "glömt" meddela att maskinvara kan begränsa kapaciteten.Men att överbränna kan vara dumt då läsbarhet ej kan garanteras i all utrustning.

 

LARSAS

Tnx LARSAS.

Jag nöjer mej med det.

Skillnaden i pris är så ringa i förhållande till kapacitet att jag hädanefter köper DVD istf CD.

Ha en bra kväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...