Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforum i mobilen


Mikael63

Rekommendera Poster

När kan man förvänta sig att eforum fungerar bra i mobilen?

 

Hur menar du med "fungerar bra", kör själv lite grann, från mobilen, och har inga större problem, mobil är dock mobil, vissa funktioner fungerar naturligtvis inte som på en vanlig dator.

 

Vilken nivå vill du ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du med "fungerar bra", kör själv lite grann, från mobilen, och har inga större problem, mobil är dock mobil, vissa funktioner fungerar naturligtvis inte som på en vanlig dator.

 

Vilken nivå vill du ha?

 

Mjo, du har rätt, en mobil är en mobil. Men det vore bra om man kunde klicka på rss-ikonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, du har rätt, en mobil är en mobil. Men det vore bra om man kunde klicka på rss-ikonen...

 

Har aldrig testat rss, inte en på vanligt sätt, kanske fungerar på lite avancerade mobiler, vet faktiskt inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att RSS fungerar bra om man öppnar den adressen i mobilens webläsare men att den fungerar sämre om man använder mobilens RSS-läsare.

 

Samsung Jét S8000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

En vettig, mobilanpassad version av Eforum kommer under våren. Mer exakt kan jag tyvärr inte vara just nu, men vi har det definitivt på agendan.

 

Det finns mobilanpassningar till IPB som man kan köpa, och sen får man lägga lite tid på att anpassa det till just Eforum, men det är inget jättejobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vettig, mobilanpassad version av Eforum kommer under våren. Mer exakt kan jag tyvärr inte vara just nu, men vi har det definitivt på agendan.

 

Det finns mobilanpassningar till IPB som man kan köpa, och sen får man lägga lite tid på att anpassa det till just Eforum, men det är inget jättejobb.

 

Låter ju bra!

Men det kanske går att göra RSS-ikonen klickbar tills dess?

Nu har jag handknappat in adressen (som kunde ha varit lite enklare/kortare) i mobilen och det ser bra ut både i web- och rss-läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...