Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nya poängsystemet


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Jag tänkte höra hur nya poängsystemet fungerar. Hur ser jag vem jag gett poäng till, hur många jag delat ut och vem som gett mig poäng, samt för vilka inlägg jag fått dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För närvarande går det inte :( eftersom det inte finns med i plattformen men funktionerna finns med på "att göra"-listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom det inte finns med i plattformen men funktionerna finns med på "att göra"-listan.

Ok. Det är väl kanske en fåfäng sak, men det är ju ändå trevligt att se vem man får poäng av och dessutom att kunna tacka för dem, så jag hoppas att funktionen får viss prioritet.

 

Viktigast tycker jag dock fortfarande är att kunna besvara inlägg (och kunna klicka fram profilinfo) från vyn Senaste inlägg.

 

Så sakteliga börjar jag vänja mig vid omställningen...

 

Ett litet P.S, orkar inte skapa en ny tråd för varje liten sak: Jag har märkt att det tar en stund innan nya inlägg visas i Senaste inlägg. Är det någon ny cache-funktionalitet som ligger bakom detta, eller är det bara mina läsarinställningar kanske? Någon annan som märkt av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl kanske en fåfäng sak, men det är ju ändå trevligt att se vem man får poäng av och dessutom att kunna tacka för dem, så jag hoppas att funktionen får viss prioritet.
Instämmer, jag bara hoppas att jag har tackat rätt person i några trådar ;)

 

Arbete pågår med "Senaste inläggen" i alla fall enligt någon annan tråd, dock vet jag inte hur det är tänkt att se ut.

 

Jag har märkt att det tar en stund innan nya inlägg visas i Senaste inlägg. Är det någon ny cache-funktionalitet som ligger bakom detta, eller är det bara mina läsarinställningar kanske?
Det stämmer att det är en cache-funktion.

 

Så sakteliga börjar jag vänja mig vid omställningen...
Ja, det är en stor omställning och det tar tid innan man hittar ett vettigt sätt att jobba.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag tycker också att det är bra att kunna se vem som gett poäng för ett inlägg, inte minst för att kunna tacka rätt person. Dessutom visar en sammanställning av ens egna utdelade poäng hur generös man är. (Maratonmannen och Anjuna är nog de som är mest givmilda av alla på eforum, alltså inte bara gentemot mig utan mot alla.)

 

Eftersom detta ligger på "att göra"-listan går det alltså att införa i den nya plattformen. I så fall tycker jag att det bör prioriteras. Så när kan ni tänkas ha fixat det, Pontus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
Eftersom detta ligger på "att göra"-listan går det alltså att införa i den nya plattformen. I så fall tycker jag att det bör prioriteras. Så när kan ni tänkas ha fixat det, Pontus?

När vi får tillgång till nästa version av forumplattformen! :)

 

Poängsystemet är ganska nytt i IPB-plattformen, och introducerades i version 3.0. Fortfarande i 3.0.5, som är den senaste skarpa versionen av plattformen (och den Eforum rullar på), är den väldigt begränsad.

 

Men Invision har meddelat att nästa version - 3.1 - kommer att innehålla flera förbättringar i poängsystemet, bland annat möjligheten att se vem som gett poängen.

 

Tyvärr är Invision alltid väldigt förtegna om när de planerar att släppa uppdateringar, men utifrån informationen på deras sajt verkar de ha kommit väldigt långt med 3.1. Så fort det är släppt så kommer vi testa och utvärdera den nya versionen, och om vi inte stöter på några oväntade problem kommer vi att uppgradera Eforum.

 

Eftersom vi inte vet när 3.1 släpps kan jag inte riktigt säga om det rör sig om veckor eller månader, men jag tror och hoppas att det inte kommer att dröja allt för länge. Och den som väntar på nåt gott... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

...när vi får se det på eforum ;)

När det kommer, finns väl inga inlägg att ge poäng för? ;)

 

Vart är forumet på väg?

Det är mer annons än forum. Och alldeles för lång tid att ladda en sida, som kanske beror på annonserna. Det har fått mig att inte alltid vara här. Jag tycker mig också se en tydligt minskad tråd/inläggs/svars-frekvens. Vilket jag förstår med alla annonser och seghet.

Sedan 2001 har jag alltid haft eForum som startsida i Internet Explorer i alla mina Windows-installationer, men mitt tålamod är i det närmaste förbrukat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tillgång till någon riktig statistikinformation men jag räknade antalet trådar i Epostprogram under september i år och september 2009. I år var det 19 trådar och förra året 16. Jag har ingen aning om är representativt eller inte men tyder inte på någon dramatisk minskning av antalet påbörjade trådar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tillgång till någon riktig statistikinformation men jag räknade antalet trådar i Epostprogram under september i år och september 2009. I år var det 19 trådar och förra året 16. Jag har ingen aning om är representativt eller inte men tyder inte på någon dramatisk minskning av antalet påbörjade trådar i alla fall.

 

Jag har en känsla av att många trådar avslutas via PM i stället för att avslutas öppet i forumet.Jag tror att det är förödande för ett forum.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en känsla av att många trådar avslutas via PM i stället för att avslutas öppet i forumet.Jag tror att det är förödande för ett forum.

 

LARSAS

 

Allmänt eller i vissa delar av forumet? De delar jag håller koll på är det inte något som förekommer ofta.

Annars kan jag instämma, mängden nya trådar som startas känns som om den minskat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allmänt eller i vissa delar av forumet? De delar jag håller koll på är det inte något som förekommer ofta.

 

 

Kan moderatorerna alltså se när direktkontakt via PM skett.Att så sker i stor utsträckning har jag inget belägg för.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen använder jag aldrig PM i stället för inlägg och inte heller jag kan se när PM skrivs eller vem som skriver PM och naturligtvis inte heller vad de innehåller.

 

Däremot har det under alla år jag varit här förekommit att frågeställare aldrig kommer tillbaka eller plötsligt försvinner mitt i en tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

I och med att PC för Alla tar över Eforum så passar vi på att uppgradera till 3.1 när Smart och Eforum slås ihop. Vi har inte satt något datum ännu, men detta ska ske innan jul.

Hoppas det var svar på frågan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...