Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på gratis brännarprogram!


Moscarda

Rekommendera Poster

Hej

 

Vet ej riktigt vad du är ute efter för typ av program .Men gäller det att skapa en DVD-video (TYp BUP.IFO.VOB) från diverse filtyper så fungerar DVDflick.

 

http://www.dvdflick.net/download.php

 

 

http://www.dvdshrink.org/

 

DVDShrink är också användbart för DVD Video kopiering

 

 

Gratisprogram för redigering förutom Windows Movie Maker?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej,

 

Om jag komprimerat en DVD i DVD Shrink och gjort "backup" till min hårddisk, hur gör jag sedan för att bränna detta så det blir en DVD Film?

 

Tacksam för hjälp!

 

Mvh

Moscy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag komprimerat en DVD i DVD Shrink och gjort "backup" till min hårddisk, hur gör jag sedan .

 

 

DVD n finns väl nu krympt som en hårddiskmapp med IFO BUP och VOB filer? En sådan mapp kan ej brännas som Data DVD. I Neros betalversioner finns speciellt program för det.Möjligt att exempelvis Ashampoo Burning Studio 6 Free kan det ,finns där "Burn a Video DVD from a prepared folder...........VOB,IFO and BUP files.

 

 

En annan väg att testa: Img Burn "Create image file from files/folders och sen bränna image filen till skiva i samma program.( Image filen kan testas i Magic discs virtuella spelare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, är image file samma sak som ISO? För jag provade att i DVD Shrink göra backupen till hårddisken som ISO fil istället och sedan bränna denna med DVD Decrypter, och det funkade fint! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ISO fil istället och sedan bränna denna med DVD Decrypter, och det funkade fint! biggrin.gif

 

Hej .Ja det är ju absolut det enklaste ,Jag hade ett dunkelt minne att man kunde skapa en imagefil i programmet DVD Schrink .DVD (VIDEO_TS) i hårddiskmapp är opraktiskt.

 

Imagefiler kan ha fler ändelser .img ,iso m.fl.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...