Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nya Eforum är riktigt bra


Shape_sthlm

Rekommendera Poster

Trevligt att ni tycker så, gamla Eforum hade blivit lite svårt att styra och gick inte att utveckla längre, så det var läge för lite nytt fräscht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst är det bättre. Nu när flera forum har ett likartat utseende så blir det enkelt att hantera besöken. Funktionerna är snabba för att hålla koll på trådarna.

Hälsningar

allec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att höra! :)

 

Japp, det är faktiskt bra. Jag har varit lite negativ en period innan lanseringen, men det blev bättre än jag väntade mig. Bra!!

 

Men vilka möjlighet finns för ytterliggare förbättringar? I det "gamla" Eforum finns hur många trådar som helst med önskemål om förändringar och förbättringar, som skulle uppfyllas när det blev ett nytt Eforum. Dessutom finns det redan nu en del trådar om saker som fanns i gamla Eforum, men som nu inte finns. Tragiskt.

 

Det vore riktigt bra om ni på någon "just nu", "på gång" eller liknande sida, berättar vad som händer. Ju mer ni berättar, desto färre inlägg/frågor/kommentarer kommer ni få.

 

Jag vet att information är svårt, jag jobbar med det dagligen. Hur man än gör, så missuppfattas den alltid av någon. Men det är bättre att den missuppfattas, än att det inte finns. Det jag menar, berätta det ni har på gång, vilka ideer ni har mm, och vänta på respons INNAN ni lagt ner 100 timmar på utveckling på nåt som ingen vill ha, istället för 50 timmar på nåt som alla vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Japp, det är faktiskt bra. Jag har varit lite negativ en period innan lanseringen, men det blev bättre än jag väntade mig. Bra!!

Tack! :)

 

Men vilka möjlighet finns för ytterliggare förbättringar? I det "gamla" Eforum finns hur många trådar som helst med önskemål om förändringar och förbättringar, som skulle uppfyllas när det blev ett nytt Eforum. Dessutom finns det redan nu en del trådar om saker som fanns i gamla Eforum, men som nu inte finns. Tragiskt.

 

Det finns alla möjligheter! Vi har jobbat stenhårt för att tillgodose så många önskemål som möjligt i arbetet med nya Eforum, och har prioriterat det som flest har tyckt var viktigt. Under betaperioden fick vi ännu mer feedback och det allra mesta lyckades vi lösa innan vi lanserade sajten.

 

Att tillgodo se allas önskemål och synpunkter är tyvärr en omöjlighet, men vår ambition har varit att komma så långt innan vi lanserar att den nya sajten innebär en avsevärd förbättring jämfört med den gamla, och det tycker jag att vi har lyckats med.

 

Men en sajt är aldrig färdigbyggd. På gamla Eforum stod utvecklingen still de sista åren, eftersom vi visste att vi var tvungna att byta plattform och att alla investeringar i den gamla plattformen skulle snart vara bortkastade. Nu är vi i ett helt annat läge. Nu har vi en framtidssäker grund att bygga vidare på - och det kommer vi göra!

 

Det vore riktigt bra om ni på någon "just nu", "på gång" eller liknande sida, berättar vad som händer. Ju mer ni berättar, desto färre inlägg/frågor/kommentarer kommer ni få.

Det är en jättebra idé! En sådan sida borde vi absolut fixa. Sen välkomnar jag alla inlägg och frågor och kommentarer - det är ju det som gör att vi vet vad vi ska prioritera!

 

Just nu pågår ingen nyutveckling av funktionalitet, utan vi håller fortfarande på att knyta ihop alla lösa trådar efter lanseringen. Så är det ofta när man släpper en ny sajt, i synnerhet en så stor och komplex som Eforum, att de närmaste veckorna går väldigt mycket tid åt att släcka bränder och lösa småproblem. Det är brister i css:en, textetiketter som fortfarande inte är hundraprocent översatta, problem med servermiljön och driften, buggar som exempelvis den som gör att radbrytningar ibland försvinner när man använder kod- eller logg-funktionerna etc.

 

Samtidigt håller vi på att titta på en del rent organisatoriska grejer kring Eforum på IDG, det återkommer jag till när det finns något att berätta.

 

Men så fort vi känner att sajten i sin nuvarande form fungerar tryggt och stabilt i alla avseenden kommer vi att sätta igång att vidareutveckla.

 

Så det kommer att hända mycket med Eforum under våren! Det vågar jag lova. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med Eforums medlemsbrev, det sista jag har är daterat april 2009, kanske kan var läge att väcka upp detta och använda som en del i informationen om Nya Eforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Vad hände med Eforums medlemsbrev, det sista jag har är daterat april 2009, kanske kan var läge att väcka upp detta och använda som en del i informationen om Nya Eforum?

 

Det tog en paus på obestämd tid, man man säga. I dess dåvarande form var det ingen succé. Dessutom var det komplicerat att hålla e-postlistan uppdaterad, så att nya medlemmar kom med i utskickslistan och avanmälningar registrerades korrekt, eftersom det inte fanns någon som helst integration mellan medlemsdatabasen och systemet som vi gjorde utskicken från. Mycket manuellt pill varje gång vi skulle skicka.

 

Med IPB kan man göra medlemsutskick direkt från adminet, och medlemmarna kan själva ställa in om man vill ta emot sådana mejl eller inte, så det blir betydligt enklare att hantera. Så då kanske det är dags att väcka medlemsbrevet till liv igen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer från sajten www.alltomxp.se, och måste säga att denna är hundra gånger bättre. Mer stilren design och inte så nerkladdad med länkar och annat tjafs som förstör funktionaliteten som finns där.

 

Ibland är sajten svår att logga in på,men det kanske kommer att åtgärdas?

 

Hoppas sajten kommer att behålla sin nuvarande design,som jag tycker är perfekt. Keep up the good workthumbsup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag kommer från sajten www.alltomxp.se, och måste säga att denna är hundra gånger bättre. Mer stilren design och inte så nerkladdad med länkar och annat tjafs som förstör funktionaliteten som finns där.

 

Ibland är sajten svår att logga in på,men det kanske kommer att åtgärdas?

 

Hoppas sajten kommer att behålla sin nuvarande design,som jag tycker är perfekt. Keep up the good workthumbsup.gif

 

Tack! :)

 

Ang inloggningsproblemen - får du ett felmeddelande i stil med det här?

"Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 76 bytes) in /var/www/eforum/admin/sources/base/ipsRegistry.php on line 795"

I så fall beror det på servermiljön som vi håller på att finjustera. Vi har precis (för typ några minuter sedan) ökat det tillgängliga minnet, förhoppningsvis hjälper det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...