Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud på DVD-filmen "Barnhemmet"


gerd

Rekommendera Poster

Jag tror jag blir tokig! Har en dvd-spelare, Philips dvdr 1000,den är inte ny men fungerar bra, utom

när det gäller den spanska filmen "Barnhemmet", där ljudet försvinner så snart jag kör igång den.

Har testat flera olika exemplar för att utesluta en defekt variant, men med samma resultat. Det här

har inte hänt med någon annan film, så vad ska jag tro? Kan någon förklara fenomenet?

Hälsn. Gerd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det en usb-ingång på den?

 

Testa att kopiera filmen till minnet och plugga i och kolla om det blir samma sak då.

 

Provat med en annan kopia av samma film?

Kan ju vara filmen det är fel på.

 

Provat filmen i någon annans dvd-spelare?

 

Du får köra uteslutningsmetoden helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det en usb-ingång på den?

 

Testa att kopiera filmen till minnet och plugga i och kolla om det blir samma sak då.

 

Provat med en annan kopia av samma film?

Kan ju vara filmen det är fel på.

 

Provat filmen i någon annans dvd-spelare?

 

Du får köra uteslutningsmetoden helt enkelt.

 

 

 

Tack för svar!

Visserligen gillar jag mysterier, men inte av den här sorten. Någon usb-ingång fanns inte, så den

varianten kan jag tyvärr inte testa. Det är tredje kopian av filmen jag försöker se (höra) så

felet borde inte ligga där.Återstår:min spelare, men varför inträffar det inte med andra filmer i så fall?

Eller finns det filmer med speciell ljudupptagning som bara fungerar i vissa spelare? Ett litet

tankeexperiment: antag att den skulle fungera i en annan spelare, vad kan jag då dra för

slutsats av det? Ursäkta att jag tjatar om ämnet, men jag kan bara inte släppa det!

Hälsn. Gerd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan det vara att filmens ljud är i DTS eller annat ljudformat som ditt ljudsystem inte har stöd för?

Kanske kan du ställa i i dvdspelaren att avkoda DTS till analogt ljud eller PCM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara att filmens ljud är i DTS eller annat ljudformat som ditt ljudsystem inte har stöd för?

Kanske kan du ställa i i dvdspelaren att avkoda DTS till analogt ljud eller PCM?

 

Tack snälla Jonas för ditt tips, det funkade! Så nu kan jag ÄNTLIGEN titta på filmen, jag är

jätteglad, tack igen!

 

hälsningar, gerdrolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...