Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Roliga siffror efter nylanseringen


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Det är naturligtvis alldeles för tidigt att dra några slutsatser om vilka effekter nylanseringen av Eforum ger för trafiken och aktiviteten på sajten. Men jag har ändå roat mig med att jämföra siffrorna för sista veckan före lanseringen, och första veckan efter. Jag har jämfört tisdag-söndag för att inte måndagen då vi lanserade och sajten var otillgänglig i fem timmar ska påverka.

 

Så här ser det ut:

  • Antal sidvisningar upp 11 procent
  • Sidvisningar per besök upp 19 procent
  • Tid spenderad på sajten upp 6 procent
  • Avvisningsfrekvens (besökare som bara tittar på en sida och sen lämnar) ner 3 procent
  • Nya medlemmar upp 190 procent (sannolikt mycket pga tävlingen)
  • Startade trådar upp 23 procent
  • Skrivna inlägg upp 17 procent

Som sagt - alldeles för tidigt att säga om det är en trend, men det är i alla fall roligt att nya sajten inte avskräcker! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Antal sidvisningar upp 11 procent
  • Sidvisningar per besök upp 19 procent
  • Tid spenderad på sajten upp 6 procent

Statistik är alltid vanskligt att tolka... dessa tre punkter skulle lika väl vara av negativ karaktär. Tänker då främst på åsikterna i tråden //eforum.idg.se/topic/217158-for-mycket-klickande/

 

Men visst är det på det hela taget ett rejält lyft för eforum! I längden (om IDG lyssnar på eforummedlemmarnas åsikter) kommer det säkerligen leda till att eforum växer och blir ännu bättre :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Statistik är alltid vanskligt att tolka... dessa tre punkter skulle lika väl vara av negativ karaktär. Tänker då främst på åsikterna i tråden http://eforum.idg.se...cket-klickande/

 

Men visst är det på det hela taget ett rejält lyft för eforum! I längden (om IDG lyssnar på eforummedlemmarnas åsikter) kommer det säkerligen leda till att eforum växer och blir ännu bättre :thumbsup:

 

Det är sant, man kan tolka statistik hur man vill och jag är såklart mer benägen att göra positiva tolkningar!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant, man kan tolka statistik hur man vill och jag är såklart mer benägen att göra positiva tolkningar!:)

 

Och det är kul att se flertal nya och nygamla namn som faktiskt dyker upp nu som inte syntes tidigare, så visst har det blivit bättre på flera sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser statistiken ut idag? Jämfört med.. tja kanske samma period i fjol.

Antal nya trådar?

Antal nya inlägg?

Och då borträknat Buggrapporter och önskemål..

 

Hur var det nu...

 

Lögn, förbannad lögn och statistik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Som sagt - det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser. Men om man jämför förra veckan med samma vecka förra året så ser vi en ökning i antal inlägg men en minskning i antal trådar. Vi ser att genomsnittstråden har blivit längre och besökarna stannar längre tid på sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...