Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Inaktivera musen

delarosee

Recommended Posts

Hej! Jag har en laptop Fujitsu. Jag vill inaktivera musplattan på den. Jag använder en trådlös mus i stället. Anledningen till att jag vill inaktivera den är att så fort jag kommer åt musplattan, när jag skriver, så flyttas markören till nån annanstans i texten. Det ställer till oreda. Hjälp mig nån!

Hej! Jag har en laptop Fujitsu. Jag vill inaktivera musplattan på den. Jag använder en trådlös mus i stället. Anledningen till att jag vill inaktivera den är att så fort jag kommer åt musplattan, när jag skriver, så flyttas markören till nån annanstans i texten. Det ställer till oreda. Hjälp mig nån!

Prova den här drivern http://tinyurl.com/yhgt5l9 fungerade fint för mig. den kopplar ifrån touchpadden när du sätter i usb-musen. När du installerat drivern, gå in på egenskaper \ avancerat \ avencerade funktioner \ övrigt. klicka i inaktivera styrplatta. Drar du ur musen går styrplattan igång, annars är den inaktiverad.

• 2 weeks later...

Måhända änn enklare är att bara avaktivera musplattan via en knapp som tordes sitta placerad i närheten utav perkplattan. Så är det i alla fall på alla moderna hp samt compaq datorer :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...