Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inaktivera musen


delarosee

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en laptop Fujitsu. Jag vill inaktivera musplattan på den. Jag använder en trådlös mus i stället. Anledningen till att jag vill inaktivera den är att så fort jag kommer åt musplattan, när jag skriver, så flyttas markören till nån annanstans i texten. Det ställer till oreda. Hjälp mig nån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en laptop Fujitsu. Jag vill inaktivera musplattan på den. Jag använder en trådlös mus i stället. Anledningen till att jag vill inaktivera den är att så fort jag kommer åt musplattan, när jag skriver, så flyttas markören till nån annanstans i texten. Det ställer till oreda. Hjälp mig nån!

 

Prova den här drivern http://tinyurl.com/yhgt5l9 fungerade fint för mig. den kopplar ifrån touchpadden när du sätter i usb-musen. När du installerat drivern, gå in på egenskaper \ avancerat \ avencerade funktioner \ övrigt. klicka i inaktivera styrplatta. Drar du ur musen går styrplattan igång, annars är den inaktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Måhända änn enklare är att bara avaktivera musplattan via en knapp som tordes sitta placerad i närheten utav perkplattan. Så är det i alla fall på alla moderna hp samt compaq datorer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...