Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radbrytningsfel


Monshi

Rekommendera Poster

Se detta exempel

 

//eforum.idg.se/topic/217446-skattetabell-excel/page__pid__1077471__st__0entry1077471

Kan nog komma fler med tiden

bryter inte raden alls i en lång formel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se detta exempel

 

http://eforum.idg.se...0entry1077471

Kan nog komma fler med tiden

bryter inte raden alls i en lång formel.

Till dess att detta löses (om det ens finns någon bra lösning på var i strängen so radbrytningen skall in) så kan det väl vara en idé att moderatorn lägger KOD-taggar runt formeln? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dess att detta löses (om det ens finns någon bra lösning på var i strängen so radbrytningen skall in) så kan det väl vara en idé att moderatorn lägger KOD-taggar runt formeln? ;)

 

eller ett mellanslag i formeln men jag tänkte låta felet vara just för att påvisa det. Har tidigare fixat en tråd där just närvaron av kod-taggar rörde till det på något vis. Fixade den dock som sagt men minns nu inte exakt hur det var och kan alltså inte påvisa felet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller ett mellanslag i formeln men jag tänkte låta felet vara just för att påvisa det. Har tidigare fixat en tråd där just närvaron av kod-taggar rörde till det på något vis. Fixade den dock som sagt men minns nu inte exakt hur det var och kan alltså inte påvisa felet...

Hmmm... nä, tyvärr visar det sig lite då och då att hur man än gör så stökar fiffig funktionalitet till det. Mellanslag gör att det lätt blir fel vid klipp-å-klistra för de man vill hjälpa. KOD-taggarna lämnar i normalfallet koden orörd (även om även jag varit med om strul med dessa) men kan ställa till med annat galet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...