Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Drivrutin till grafikkort, behov av hjälp snabbt!

charlieay

Recommended Posts

Hej,

Jag har formaterat om min dator nyligen. Efter formateringen började det lagga då jag tillexmpel öppnade ett fönster eller liknande och drog runt de på skärmen. Eller skrollade ner på en hemsida på internet.

Jag antar att det beror på drivrutinerna för grafikkortet. Det är inte original grafikkort så jag kan inte gå in på hemsidan jag köpte den och ladda ner drivrutinen där för det är fel.

Har sökt "vad jag tycker" överallt och hittar inget. De är ett

EAX1600xt silent. Det står ASUS stort på det också.

Har windows xp.

Tack för alla svar

Hej,

Jag har formaterat om min dator nyligen. Efter formateringen började det lagga då jag tillexmpel öppnade ett fönster eller liknande och drog runt de på skärmen. Eller skrollade ner på en hemsida på internet.

Jag antar att det beror på drivrutinerna för grafikkortet. Det är inte original grafikkort så jag kan inte gå in på hemsidan jag köpte den och ladda ner drivrutinen där för det är fel.

Har sökt "vad jag tycker" överallt och hittar inget. De är ett

EAX1600xt silent. Det står ASUS stort på det också.

Har windows xp.

Tack för alla svar

hej

Jag hade samma problem ,, jag hittade inte drivrutinen till min grafikkort.. Jag gjorde så här,,,laddade ner drivers genius i datorn,, som i sin tur scannade den,, resultatet blev att den talade om att grafikkkortet behövdes uppdateras,, jag tryckte på ladda ner uppdateringar och programet hämtade drivrutinerna från sin egen drivrutin-central. och problemet var löst.

Du vet nog var du hämtar programet gratis.

good luck !!!

hej

Jag hade samma problem ,, jag hittade inte drivrutinen till min grafikkort.. Jag gjorde så här,,,laddade ner drivers genius i datorn,, som i sin tur scannade den,, resultatet blev att den talade om att grafikkkortet behövdes uppdateras,, jag tryckte på ladda ner uppdateringar och programet hämtade drivrutinerna från sin egen drivrutin-central. och problemet var löst.

Du vet nog var du hämtar programet gratis.

good luck !!!

Jag provade två liknande för någon dag sedan. Dock utan resultat... Vet inte vart jag kan ladda ner den och skulle uppskatta om du länkade den :)

Jag provade två liknande för någon dag sedan. Dock utan resultat... Vet inte vart jag kan ladda ner den och skulle uppskatta om du länkade den :)

Fungerade inte min länk? Torde vara samma rutin som Asus har fast Asus har paketerat om den. Borde vara....

Hej

X1600 behöver väl inte nödvändigtvis ha samma drivrutin som Asus EAX1600.

LARSAS

Normalt sett är det samma eftersom det är samma chip på alla kort. Bara att de verifierar dem och sätter sin stämpel på dem och är några dagar senare med dem än ATI/AMD. För inte ödslar Asus tid på att modifiera sina kort så att de måste bygga om ATIs drivrutiner.

nåja, det skadar inte att ladda hem från Asus dock, de kan ju ha lagt till något kul :)

Bara för det ska jag test dra ned senaste Catalyst via Sapphire och se om den innehåller något spännande.

ed: några minuter senare och drivrutinen håller på att installeras. Ser ut att vara samma som ATI ger ut, bara att den var packad i ett Zip-arkiv hos Sapphire.

Alla fick pluspoäng kan jag lova :)

Tack så enormt mycket för hjälpen, känner mig dock lite dum när det var något så simpelt.. men men. Nu brummar datorn på som den ska.

STORT tack :D

kom hem nu ,,kunde inte länka innan till dig, men ser att problemen är löst.

nåja, det skadar inte att ladda hem från Asus dock, de kan ju ha lagt till något kul smile.gif

Nu har jag själv inte Asus men har suttit och fixat med nån dator som hade det, ett HD4850. Och de har extra programvara för sina kort, ex GamerOSD och SmartDoctor (det senare funkar bara att installera ifall kortet har en Asus-bios). Lite omändringar har de även gjort för Control Center, som är blå. :) Jag vill nog i alla fall föreslå att man använder den drivare inkl programvara som finns att tanka hos dem.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...